ماموریت اصلی کانون پرورش، توان فکری و خلاقیت اعضا می باشد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جهت جایگاه تعریف شده برای آن در سند چشم انداز ده ساله، برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری را استخراج و تنظیم نموده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛هادی یوسف زاده مدیر کل کانون پرورش فکری استان با اعلام این خبر گفت: برنامه‌ پنج‌ساله‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در 10 سرفصل کلی و 117 بند و همگام با برنامه‌ ششم توسعه کشور برای استانها از جمله استان آذربایجان شرقی تبیین و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: این برنامه پنج ساله بر اساس ماموریت کانون برای شکوفایی و پرورش توان فکری و خلاقیت اعضای کانون و همچنین کمک به تجلی توانمندی ها و رشد استعدادهای فرهنگی هنری آنان برنامه ریزی و تنظیم شده است.

وی افزود: اولویت اساسی این برنامه تربیت نسلی هنرمند، خلاق، اهل مطالعه و تحقیق، آشنا با فرهنگ، هنر، ادبیات و تاریخ ایران و اسلام، و برخوردار از هویت دینی، ملی و انقلابی می باشد.

یوسف زاده تصریح کرد: توجه به ترویج مطالعه و کتابخوانی و گسترش دسترسی عموم کودکان و نوجوانان به محصولات و خدمات فرهنگی مناسب از محورهای مهم و اساسی برنامه پنج ساله کانون می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این مسیر به کار گرفتن همه امکانات و توان فعلی و به فعلیت درآوردن قابلیت های بالقوه کانون نیز لازم و ضروری می باشد.

مدیر کل کانون پرورش فکری استان در ادامه اظهار داشت: برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری با اتخاذ رویکردهای نوین به منظور بالا بردن کیفیت و سرعت ارتباط‌گیری و ارائه‌ی گسترده‌ترِ خدمات فرهنگی، همچنین فعال و موثربودن کانون در عرصه‌ فضای مجازی با ارائه‌ محتوایی مناسب، به شکل‌گیری فضایی جذاب، سالم و ایمن برای حضور و فعالیت کودکان و نوجوانان در این عرصه کمک می کند.

یوسف زاده گفت: برنامه پنج ساله کانون سال 1396 تا سال 1400 را شامل می شود. این برنامه از 10 سرفصل اصلی با عنوان‌های: «اعضا و فعالیت‌ها»، «نیروی انسانی»، «مراکز فرهنگی هنری»، «فن‌آوری اطلاعات و فضای مجازی»، «محصولات فرهنگی و هنری»، «ارایه خدمات کانون به عموم کودکان و نوجوانان»، «ارتباطات برون سازمانی»، «ارتباطات بین‌المللی»، «کانون زبان ایران» و «اقتصادی مالی و بهره‌وری» و 117 بند در ذیل این سرفصل ها تشکیل شده است.

گفتنی است، در مقدمه برنامه پنج ساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است: ارتباط و تعامل کانون با دستگاه‌ها و تشکل‌های مربوط به کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها و دست‌اندرکاران حوزه‌ی فرهنگ، هنر و ادبیات کودک و نوجوان، توجه به شخصیت فعلی کودکان و نوجوانان به‌عنوان شهروندانِ آینده‌سازِ جامعه، اهتمام به دفاع از حقوق آنان و به‌رسمیت شناختن تنوع توانایی‌ها، ویژگی‌ها، سلیقه‌ها و گرایش‌های آنان در برنامه پنج ساله کانون از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار