کلانتری مطرح کرد؛

لزوم تأمین کاتالیست برای تاکسی‌ها و نصب فیلتر دوده در اتوبوس‌ها توسط شهرداری

رئیس سازمان محیط زیست استان تهران گفت: شهرداری تهران باید هرچه سریعتر نسبت به تامین کاتالیست برای تاکسی‌ها و همچنین نصب فیلتر دوده در اتوبوس‌ها اقدام کند.

لزوم تأمین کاتالیست برای تاکسی‌ها و نصب فیلتر دوده در اتوبوس‌ها توسط شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیومرث کلانتری رئیس سازمان محیط زیست استان تهران در حاشیه نشست خبری استانداری تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه ابتدا موضوع حمل و نقل عمومی و اقدامات شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کاتالیست تمام تاکسی‌هایی که نیازمند تعویض کاتالیست هستند توسط شهرداری تهران تعویض شود.

وی با بیان اینکه در حوزه ناوگان اتوبوسرانی نیازمند نصب فیلتر دوده روی ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس هستیم، افزود: مقرر شد شهرداری تهران نصب فیلتر دوده اتوبوس‌ها را انجام دهد و گزارش آن را به کارگروه کاهش آلودگی هوا ارائه کند.

رئیس سازمان محیط زیست استان تهران با اشاره به به توسعه حمل و نقل ریلی و قطار شهری گفت: با توجه به اینکه در فصل پیش‌بینی بودجه قرار داریم مکاتباتی با دستگاه‌های برنامه ریزی در  راستای توسعه حمل و نقل ریلی و قطارهای شهری انجام شود. برابر قانون باید سالانه 5 درصد از حمل و نقل عمومی درون شهری توسط بخش حمل و نقل عمومی افزایش یابد و به میزان ۷۵ درصد برسد، اما در حال حاضر این امر محقق نشده است و ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران نیز فرسوده است. لذا باید اقدامات در راستای افزایش سهم حمل و نقل عمومی در مسافرت‌های درون شهری شهروندان محقق شود.

کلانتری با اشاره به طرح کهاب تصریح کرد: در این طرح نازل‌ها، تانکرها و مخازن مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از میزان آلایندگی آن‌ها و بخارات ناشی از آن‌ها کاسته شود و در حال حاضر در تهران در دو مخزن عمده این کار انجام شده است و مقرر شد این کار برای سایر مخازن و نازل‌ها به‌طور کامل انجام شود.

وی افزود: مقرر شده است  تا فرهنگ‌سازی در حوزه نازل‌ها در اقدامی مشترک میان صدا و سیما و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اجرا شود تا هنگامی که شهروندان در پمپ بنزین‌ها بنزین می‌زنند با اطلاعات کامل این کار را انجام دهند و از سرریز بنزین در پمپ بنزین‌ها جلوگیری شود. در حقیقت این طرح بخارات و آلایندگی‌های بنزین در محیط را کاهش می‌دهد.

رئیس سازمان محیط زیست استان تهران درباره تامین منابع مالی تعویض کاتالیست‌ها و نصب فیلتر دوده گفت: در جلسه گذشته کارگروه کاهش آلودگی هوا در خصوص منابع مالی این اقدام صحبت شد که با اختصاص ۲۰ درصد از عوارض آلایندگی که توسط شهرداری‌ها دریافت می‌شود موافقت شد تا بهانه‌ای برای عدم انجام این کار وجود نداشته باشد، لذا شهرداری‌ها باید در کوتاهترین زمان این کار را انجام دهند.

وی تاکید کرد: تعویض کاتالیست‌ها و نصب فیلتر دوده قانون است و منابع مالی آن نیز پیش بینی شده است، لذا شهرداری باید در این مورد اقدام لازم را انجام دهد. همچنین رانندگان تاکسی وظیفه‌ای برای این کار ندارند و این کار باید توسط شهرداری انجام شود.

انتهای پیام/

تعویض کاتالیست‌ها و نصب فیلتر دوده قانون است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۶
حالا کاتالیست وارداتی و گرونه فیلتر دوده که داخلیه چرا اونا نصب نمیکنن . نه فقط رو اتوبوسا بلکه برا همه وسایل دیزلی که میان تهران باید اجباری بشه
آخرین اخبار