محسنی بندپی خبر داد

یک میلیون معلول، پشت نوبت دریافت خدمات تخصصی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:یک میلیون و سیصد هزار معلول در سامانه سازمان بهزیستی کشور ثبت نام کرده‌اند و یک میلیون هم پشت نوبت دریافت خدمات تخصصی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست تخصصی با عنوان «حمایت‌های قانونی از افراد دارای معلولیت در جمهوری اسلامی ایران» که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در اجتماعی که زندگی می‌کنیم، نمی توانیم نسبت به یکدیگر بی تفاوت باشیم و هزاران رشته با اهداف مشترک ما را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی ادامه داد: علی رغم تلاش های فراوان دولت یازدهم، بسیاری از حقوق معلولان، هنوز محقق نشده است و این امر به مفهوم این است که باید تلاش خود را در این راستا افزایش دهیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر یک میلیون و سیصد هزار معلول در سامانه سازمان بهزیستی کشور ثبت نام کرده‌اند و مطمئنا یک میلیون نفر نیز برای دریافت خدمات تخصصی، پشت نوبت قرار دارند.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: کار کارشناسی و اصلاحیه لایحه حمایت از حقوق معلولان در دوازدهم آذر ماه به پایان رسید و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است و تلاش ما بر این است که طی هفته آینده در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در بخش کاردرمانی و خدمات توانبخشی غفلت شده است، گفت: رکن اول و هدف اصلی لایحه حمایت از حقوق معلولان، مناسب سازی معابر ویژه رفت و آمد، برای تسهیل تردد، آسان پذیرتر کردن و تحرک پذیری معلولان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: به انزوا رفتن معلولان، مشکلات آنها را چند برابر می‌کند و باید بسترهای لازم برای حضور این افراد در سطح جامعه را فراهم کنیم و امکانات موجود را نیز بهبود ببخشیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور تا کنون برای تحقق حقوق معلولان تلاش کرده است که از جمله اقدامات می‌توان به فراهم کردن بسته تعهدات بیمه پایه برای بیماران صعب العلاج اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید بگویم که در بخش کاردرمانی و ارائه خدمات توانبخشی تا کنون غفلت شده است و موارد تعیین شده در لایحه حمایت از حقوق معلولان با هدف جبران کردن این غفلت ارائه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: تاکید ما بر این است که لایحه حمایت از حقوق معلولان باید با تمام ماده‌های فعلی آن که به مجلس ارائه شده است به تصویب برسد و همه موارد موجود در لایحه مهم هستند و اثربخشی هر یک از آن‌ها به  حذف نکردن دیگر ماده‌ها بستگی دارد.

محسنی بندپی بیان کرد: نقطه قوت لایحه حمایت از حقوق معلولان این است که پس از تصویب آن صدای معلولان و مشکلات آن‌ها را به گوش مسئولان می‌رساند.

وی ادامه داد: میانگین مراجعه مددجویان به سازمان بهزیستی کشور با شرایط عادی، شاید در طول سال در مجموع از ۳ بار بیشتر نباشد اما می‌توان گفت که معلولان به دلیل شرایط خاص و مشکلاتی که دارند، برای دریافت خدمات توانبخشی هفته‌ای ۳ بار به سازمان مراجعه می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در سازمان بهزیستی تلاش می‌کنیم تا بار مالی موارد پیش رو در امور توانبخشی پس از تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان را پیش‌بینی کنیم تا در آینده اجرای برنامه های مرتبط با این موضوع به مشکلاتی چون کمبود بودجه مواجه نشود.

وی تصریح کرد: پس از تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان، همه معلولانی که درصد معلولیت آن‌ها شدید است و همچنین افرادی که قادر به انجام هیچ کاری نیستند، از حداقل حقوق و مزایا برخوردار خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: همه ظرفیت‌ها و تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت تا در راستای تحقق حقوق معلولان، گام‌های موثری را برداریم.

انتهای پیام/

لایحه حمایت از حقوق معلولان منتظر بررسی در صحن علنی مجلس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار