حق پرست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

۷۰ درصد لوازم‌ ورزشی وارداتی است/ رکود، نفس ورزشی فروشان را گرفت

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی گفت: بیش از ۷۰ درصد کالا‌های موجود در بازار لوازم ورزشی، وارداتی است.

مرتضی حق پرست رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: بخش زیادی از اصناف در وضعیت کسادی قرار گرفته و با توجه به اینکه کلیه بخش های بازار کشور متصل به یکدیگر بوده اند، به صورت فراگیر بازار لوازم ورزشی هم در شرایط کسادی قرار گرفته است.

این رئیس اتحادیه در این راستا بیان کرد: بلاتکلیفی واردکنندگان و تولیدکنندگان برای عرضه کالا و ادامه فعالیت و کاهش قدرت خرید مردم از موارد تاثیرگذار در ایجاد کسادی در بازار لوازم ورزشی است.

حق پرست تشریح کرد: بیش از 70 درصد کالاهای موجود در بازار وارداتی بوده و این امر به علت عدم برخورداری تولیدکنندگان از دانش و دستگاه لازم است، البته در شرایط فعلی تولید کالا برای افراد صرفه اقتصادی نداشته به همین سبب ، بخش زیادی از کسبه سراغ واردات می روند.

وی با اشاره به مشکلات مالیاتی و بیمه تولیدکنندگان تصریح کرد: اکثر کشورهای دنیا در تولید و کارآفرینی مورد تشویق و حمایت دولت قرار می گیرند، اما اکنون افزایش تعداد کارگر، دستگاه و میزان تولید سبب بالارفتن مطالبات سازمان امور مالیاتی و بیمه می شود.

به گفته وی؛ اگر دولت از تولیدکنندگان حمایت کند، ظرفیت لازم برای کاهش نمونه های خارجی موجود در بازار وجود خواهد داشت.

حق پرست در خاتمه یادآور شد: بخش زیادی از نیروهای انسانی تمایلی به کار در واحدهای تولید نداشته و موجب افزایش هزینه و ایجاد مشکل برای کارفرمایان می شوند. علتی که شاید این روزها موجب کاهش تعدیل نیرو از سوی تولیدکنندگان می شود عدم برخورداری از نیروی کار مطلوب است.

انتهای پیام/ 

بیداد کسادی در بازار لوازم ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
ما قدرت خرید رو نداریم چون همه چیز رو گرون کردند
آخرین اخبار