جانسون در دیدار با صالحی:

سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا درباره برجام زمینه‌ای برای اجرایی شدن ندارد

وزیر خارجه انگلیس گفت: فضای غالب در آمریکا معطوف به حفظ برجام بوده و سیاست‌های ترامپ زمینه‌ای برای اجرا ندارد.

سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا درباره برجام زمینه‌ای برای اجرایی شدن نداردبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس امروز (یکشنبه، 19 اذر) با علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی امروز ملاقات کرد.

در این ملاقات طرفین ضمن یادآوری مباحث مطروحه در ملاقات قبلی در لندن، در خصوص موضوعاتی نظیر برجام، تحولات منطقه‌ای و روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه انگلیس ضمن اعلام حمایت کشورش از برجام، حفظ آن را با اهمیت خواند و به تلاشش در حمایت از برجام در سفر به آمریکا و در ملاقات با نمایندگان کنگره آمریکا اشاره و تأکید داشت که فضای غالب در آمریکا نیز همچنان معطوف به حفظ برجام است.سیاست‌های رئیس جمهور آمریکا نیز در مقابل این توافق چندان زمینه‌ای برای اجرایی شدن ندارد.

صالحی نیز با تأکید بر موضع اصولی جمهوری اسلامی مبنی بر پایبندی به تعهدات از جمله در برجام، بر اهمیت مشاهده فواید عینی تداوم این روند تأکید داشت.

در این راستا وی به تشریح موانع همکاری از جمله در حوزه بانکی بین دو کشور پرداخته و رفع آنها را برای حفظ برجام ضروری توصیف کرد.

وزیر خارجه انگلیس اظهار داشت: موانع بانکی به تدریج در حال رفع شدن است.

در خصوص تحولات منطقه‌ای نیز طرفین به بررسی آخرین وضعیت در موضوعات منطقه‌ای از جمله عراق، سوریه، یمن و همچنین روابط ایران و عربستان پرداختند.

وزیر خارجه انگلیس بر اهمیت و نقش جمهوری اسلامی ایران در حل مشکلات و بحران‌های منطقه تأکید کرد.

در مورد روابط دوجانبه نیز طرفین ضمن ابراز علاقمندی برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه علمی، از توسعه بیشتر همکاری‌ها در این رابطه استقبال کردند.

همکاری در حوزه‌های کاربردی و به خصوص پزشکی هسته‌ای از جمله موضوعات مورد تأکید دو طرف بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار