جبهه مردمی برای آزادی فلسطین:

اگر ضعف دولت‌های عرب نبود، ترامپ به خود جسارت اتخاذ تصمیم درباره قدس را نمی‌داد

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از کوتاهی دولت‌های عربی در قبال موضوع فلسطین انتقاد کرد.

اگر ضعف دولت‌های عرب نبود، ترامپ به خود جسارت اتخاذ تصمیم درباره قدس را نمی‌دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد روند سازش، تشکیل دو کشور و حل موضوع فلسطین با شکست مواجه شده و اکنون زمان آن رسیده است که تکیه بر گزینه سازش و مذاکرات بیهوده کنار گذاشته شود و اجازه ندهیم که اشغالگران و متحد آن، آمریکا، از مذاکرات به عنوان پوششی برای غارت سرزمین فلسطین استفاده کند.

این گروه فلسطینی تاکید کرد که اگر ضعف دولت‌های عرب نبود، رئیس جمهوری آمریکا جسارت اتخاذ چنین تصمیمی درباره قدس را به خود نمی‌داد. آمریکا با این تصمیم خود صفحه جدیدی را در کتاب درگیری و تنش‌ها باز کرد.

جبهه مردمی از سازمان آزادی بخش فلسطین خواست از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی دست بکشد، از معاهده اسلو خارج شود و اجرای آن را متوقف کند.

دونالد ترامپ، روز چهارشنبه قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخت که با تظاهرات و درگیری های مرگبار فلسطینی ها با نیروهای اسرائیلی همراه بود.

تصمیم آمریکا درباره قدس، اقدامی که بر خلاف رویکرد دیپلماتیک چند ساله آمریکا و جهان صورت گرفت با اعتراض جهانی و تظاهرات در بسیاری از کشورها رو به رو بود. قدس با مکان های مقدس برای یهودیان، مسیحیان و مسلمانان موضوعی به شدت حساسیت زاست. جامعه بین الملل قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت نشناخته است و بر این موضوع تاکید می‌کند که درباره «جایگاه» قدس باید بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها مذاکره صورت گیرد.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد جبهه مردمی برای آزادی فلسطین از کوتاهی دولت‌های عربی در قبال موضوع فلسطین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار