300میلیارد تومان برای توسعه روستاهای ایلام اختصاص یافته است

استاندار ایلام گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه روستاهای ایلام اختصاص یافته است.

300میلیارد تومان برای توسعه روستاهای ایلام اختصاص یافته استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی امروز در جلسه پیشرفت و آبادانی در استانداری ایلام بیان کرد: توسعه متوازن نقاط شهری و روستایی یکی از اصلی ترین نیازهای امروز کشور است تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

وی اظهارکرد: خالی شدن روستاها از سکنه تبعات بسیار منفی به دنبال دارد که کاهش تولید محصولات کشاورزی و رشد پدیده حاشیه نشینی در شهرها از مهم ترین نتایج آن است.

استاندار ایلام بر لزوم برنامه ریزی مسئولان برای رونق فضای کسب و کار در روستاها تاکید کرد و ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم تا روند کشت محصولات کشاورزی از حالت سنتی به شکل مکانیزه و استفاده از تجهیزات نوین باشد تا بهره وری بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای رونق فعالیت های اشتغالزایی در روستاهای کشور افزود: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار سهم استان ایلام است که در صورت محقق شدن شاهد رشد قابل توجه فعالیت های تولیدی و اشتغالزا در روستاها خواهیم بود.

وی اضافه کرد: استان ایلام بویژه در روستاها همچنان از سطح پایین خدمات مردم رنج می برد و با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و باید تلاش کنیم روز به روز این فاصله با نقطه استاندارد کاهش یابد.

استاندار ایلام یادآورشد: دولت تدبیر و امید در آغاز راهش گام بلندی برای هموار کردن مسیر توسعه متوازن روستاها برداشت، در ادامه این راه پر فراز و نشیب و در دولت دوازدهم حرکت خود را شتاب بیشتری می بخشد.

حدود ۶۰۰ روستای دارای سکنه در استان ایلام وجود دارد.

انتهای پیام/ د

اختصاص 300میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ی روستاهای  ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.