معاون سوادآموزی استان بوشهر:

سوادآموزان استان بوشهر آموزش کار با رایانه می‌بینند

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با هدف توانمند سازی سواد آموزان دوره انتقال طرح آموزش رایانه در شهرستان‌ها و مناطق استان اجرایی شد.

سوادآموزان استان بوشهر آموزش کار با رایانه می‌بینندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش‌فر صبح یکشنبه در نشست بهبود کیفیت سواد آموزی استان بوشهر با بیان اینکه اجرای طرح آموزش رایانه ویژه سواد آموزان دوره انتقال در استان به صورت آزمایشی است، اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۶ آموزش مقدماتی رایانه به ۱۰۰ سواد آموز دوره انتقال استان ارایه شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: دغدغه‌ها و انگیزه‌های بزرگسالان در مقایسه با سال‌های قبل تغییر چشمگیری کرده و باید مطالب و روش‌های یادگیری نیز دگرگون شود.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از مدارس ابتدایی کلاس‌های آموزش به صورت هوشمند بوده و ابزارها و وسایل کمک آموزشی به روز شده اما در کلاس‌های سوادآموزی حتی کتاب‌ها و مطالب آنها هم تغییرات زیادی نداشته‌اند.

دانش‌فر با ضروری دانستن تغییراتی در شیوه نگارش کتاب‌های درسی و لزوم بیشتر کاربرد رایانه دردوره‌های مختلف سواد آموزی، اضافه کرد: با اهتمام هرچه بیشترآموزش رایانه به سواد آموزان در دوره انتقال دنبال خواهد شد تا استفاده از این ابزار نوین برای سواد آموزان این دوره به امری رایج و عادی بدل شود.

وی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای شناسایی افراد بی‌سواد در سراسر استان تاکید کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در زمینه جذب و آموزش سواد آموزان تلاش زیادی صورت گرفت و باید از تمام امکانات و توانایی ها در راستای کاهش بی‌سوادی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما در حوزه سوادآموزی استان تحت پوشش قرار دادن و جذب افراد محروم از سواد است، افزود: مدیران آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق برای پایان دادن به معضل بی‌سوادی در استان، تمام تلاش خود را در راستای جذب افراد بی سواد در دوره سواد آموزی متمرکز کنند.

انتهای پیام/پ

 آموزش کار با رایانه به سوادآموزان استان بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.