پارسا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

ایمونو‌تراپی بهترین روش درمانی بیماران سرطانی/ شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان و مردان

یک متخصص ژنتیک گفت: در ایمونوتراپی که بهترین راه درمان سرطان است، گلبول‌های سفید سلول‌های سرطانی را نابود می‌کنند.

ایمونو‌تراپی بهترین روش درمانی بیماران سرطانی/ شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان و مردانناصر پارسا متخصص ژنتیک و سرطان در گفت‌وگو با حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شایع‌ترین سرطان‌ها در بین زنان اظهار کرد: سرطان سینه در بین زنان بالاترین شیوع را دارد و پس از آن سرطان‌های معده و ریه قرار دارند.

 وی بیان کرد: در مردان سرطان‌های معده، روده بزرگ، پروستات و مثانه شیوع بالایی دارند. به طور کلی ما ۲۷۰ نوع سرطان داریم که از این میان در کشور ما پنج تا شش سرطان(سینه، پروستات، ریه، روده بزرگ، مثانه، غدد لنفاوی و خون) شیوع بالایی دارند.

 این متخصص ژنتیک و سرطان افزود: سرطان هر چه زودتر کشف شود درمان آن راحت‌تر است. وقتی سرطان در بدن پخش شده باشد یا به عبارتی متاستاز به بافت‌های دیگر داده باشد بیمار فقط بین 6 ماه تا  یک سال شانس زنده ماندن دارد؛ این در حالی است که در مراحل اول و دوم درمان سرطان راحت‌تر صورت می‌گیرد.

آنتی بادی مونوکلونال بهترین راه درمان سرطان

 پارسا تاکید کرد: امروزه با ورود داروهای آنتی بادی مونوکلونال، سرطان به خوبی درمان می‌شود البته این داروها بسیار گران‌قیمت هستند ولی در مقایسه با سایر داروها عوارض جانبی کمتری دارند بنابراین این داروها از شیمی درمانی سنتی خیلی بهتر هستند.

 وی گفت: در گذشته از جراحی، شیمی درمانی و اشعه درمانی برای درمان سرطان استفاده می‌شد که امروزه ما علاوه بر این روش‌ها از  ایمونو‌تراپی برای درمان سرطان نیز کمک می‌گیریم.

 این متخصص ژنتیک و سرطان درباره ایمونوتراپی اظهار کرد: در روش ایمونوتراپی ما سیستم ایمنی را تقویت می‌کنیم تا بر علیه سلول‌های سرطانی دست به کار شوند بنابراین در این روش گلبول‌های سفید بدن سلول‌های سرطانی را از بین می‌برند. این روش هیچ عارضه جانبی ندارد و امروزه دانشمندان جهان روی این روش کار می‌کنند که بهترین روش درمانی برای بیماران سرطانی است.

تارگت تراپی روشی نوین و کم ضرر برای درمان سرطان

 پارسا یادآور شد: یکی دیگر از درمان‌هایی که برای نابودی سرطان به کار می‌رود درمان هدفمند (تارگت تراپی) است . در این روش ما داروهایی را به بیمار می‌دهیم که بر روی این داروها مارکرهایی قرار گرفته است بنابراین این داروها به صورت هدفمند تنها سلول‌های سرطانی را نابود می‌کنند و به سلول‌های طبیعی آسیبی نمی‌رسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
حداقل بگید کجا این درمان انجام میشه انکلوژها که انجام نمیدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
باسلام اگر امکان دارد شماره تلفن وآدرس دکتر پارسا را مرقوم فرمایید
آخرین اخبار