آبادان بیشترین آثار دفاع مقدس را در دل خود جای داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان گفت: آبادان به اندازه تمام کشور در دفاع مقدس به خصوص در رابطه با نقش مردم در جنگ، حرف برای گفتن دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سردار محمد علیپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان امروز در جلسه هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه بیشترین آثار دفاع مقدس در شهرهای آبادان، خرمشهر، دزفول، شوش و سوسنگرد وجود دارد، گفت: در این میان، آبادان به دلیل مقاومت مردمش در دوران محاصره شهر که سبب شد تا خوزستان از کشور جدا نشود، بیشترین آثار دفاع مقدس را در دل خود جای داده است.

وی افزود: به طور حتم آبادان در تدوین نقش خود در دوران هشت ساله دفاع مقدس اولاتر از سایر شهرهای خوزستان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ضمن تاکید بر اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید هر شهر در جهت تدوین نقش خود در دفاع مقدس بکوشد، گفت: برای تبیین این نقش بایستی مطالب قابل جمع آوری در سه محور نقش دولتمردان در دفاع مقدس، نقش نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، دریایی، هوایی، ژاندارمری و نقش نیروهای مردمی (بازار و اصناف، ائمه جمعه و جماعات، مساجد حسینیه ها و ...) تهیه و گردآوری شوند.

سردار علیپور افزود: به طور حتم شهر آبادان به اندازه کل کشور در بحث دفاع مقدس به خصوص نقش نیروهای مردمی اش در دفاع از شهرشان از لنج های اروندی تا مقاومت مردمی به ویژه حماسه ذوالفقاریه حرف برای گفتن دارد.

وی ضمن اشاره به باغ موزه دفاع مقدس آبادان گفت: بهترین باغ موزه کشور در آبادان قرار دارد و این یک برگ برنده برای مسئولان آبادان به شمار می رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس افزود: باید کوشید تا با بهره گیری از فضای معنوی موجود، کاروان های راهیان نور را برای بازدید از باغ موزه و یا سایر رزمگاه های آبادان به این منطقه هدایت کرد، با پیوند زدن اروند به باغ موزه دفاع مقدس می توان در زمینه جذب گردشگری دفاع مقدس نیز ورود کرد.

سردار علیپور گفت: در تقویم شهری آبادان دو تاریخ پنج مهر یعنی سالروز شکست حصر آبادان و ۹ آبان یعنی سالروز حماسه مردمی ذوالفقاریه وجود دارد که متاسفانه تاکنون به شکل مناسبی به آنها پرداخته نشده و ضروری است تا مسئولان در این باره برنامه ریزی و اقدام کنند.

انتهای پیام/د

آبادان به اندازه تمام کشور در بحث دفاع مقدس حرف برای گفتن دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.