تظاهرات مردم مغرب علیه تصمیم ترامپ درباره قدس

با گسترش اعتراض‌های جهانی به تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، ده‌ها هزار نفر از مردم مغرب نیز امروز در پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات مردم مغرب علیه اقدام ترامپ درباره قدسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، با گسترش تظاهرات در شهرهای جهان در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر به رسمیت شناختن شهر اشغالی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، دهها هزار نفر از مردم مغرب نیز روز یکشنبه در رباط، پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، خیل عظیم تظاهر کنندگان که پرچم های فلسطین را در دست داشتند از میدان باب الحد در رباط به سوی ساختمان پارلمان در خیابان محمد ششم راهپیمایی کردند. تظاهر کنندگان که بسیاری به صورت خانوادگی در آن حضور یافته بودند و اسلامگرایان و اتحادیه های صنفی و فعالان محلی نیز در آن شرکت کرده بودند، پارچه نوشته ای با خود حمل می کردند که روی آن نوشته شده بود «قدس، پایتخت فلسطین».

مصطفی، 43 ساله، که در این تظاهرات شرکت کرده بود گفت: «مردم فلسطین به سبب استعمارگری وحشیانه اسرائیل بسیار رنج کشیده اند و همچنان رنج می کشند».

یک وکیل اهل دارالبیضا که همراه دختر شش ساله اش در این تظاهرات حضور یافته بود گفت: «ما باید بیش از پیش صدایمان را علیه این تصمیم ترامپ که فلسطینی ها را از سرزمینشان محروم خواهد کرد، بلند کنیم».

محمد ششم، پادشاه مغرب، پیش‌تر به عنوان رئیس کمیته القدس سازمان همکاری اسلامی که در خصوص مسائل مرتبط با شهر اشغالی قدس لابی‌گری می کند، «نگرانی عمیق» خود را از اقدام رئیس جمهور آمریکا ابراز کرده بود.

تصمیم ترامپ با موج محکومیت در سطح بین المللی مواجه گشته و موجب برپایی تظاهرات گسترده در سرتاسر جهان اسلام و چندین روز ناآرامی در سرزمین های فلسطینی شده است.

انتهای پیام/

تظاهرات مغربی‌ها در اعتراض به تصمیم ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار