مدير صنايع تبدیلی و غذایی سازمان جهادكشاورزی استان يزد:

توسعه صنایع تبديلی كشاورزی ضمانت اشتغال پایدار و دائم در روستاها

مدير صنايع تبدیلی و غذایی سازمان جهادكشاورزی استان يزد گفت:صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث افزایش بهره‌‌وری تولید شده و درآمد خانوارهای روستایی را ارتقاء می‎‎دهد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عليرضا طاقه‎‎باف مدير صنايع تبدیلی و غذایی سازمان جهادكشاورزی استان يزد گفت: صنایع تبديلی و تكميلی كشاورزی از میزان کاهش می‎‎کاهد و زمینه مناسبی برای توسعه مناطق روستایی را فراهم می‎‎آورد و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت‎‎های شغلی منجر خواهد شد.

 طاقه‎‎باف  افزود: توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی را می‎‎توان از نقش‎‎های اصلی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی قلمداد كرد.

وی افزایش ارزش افزوده و بهره‎‎وری در بخش کشاورزی و تاثیر فراوان در افزایش صادرات غیرنفتی را از مزایای مهم صنایع تبدیلی و تکمیلی دانست و افزود: اشتغال مولّد و پایدار در بخش کشاورزی با افزایش واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ، قابلیت اجرایی شدن خواهد داشت.

مدير صنايع تبدیلی و غذایی استان در ادامه، صنایع تبدیلی را در کاهش ضایعات کشاورزی تاثیرگذار دانست و یادآور شد: کاهش ضایعات انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی با صنایع تبدیلی و تکمیلی امکانپذیر است.

طاقه‎‎باف با اشاره به مزایای افزایش واحدهای صنایع تبدیلی، تاکید کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی و اقدامات پس از تولید محصولات کشاورزی به عنوان حلقه‎‎های نهایی در تکمیل زنجیره تولید محصولات و فرآورده‎‎های سالم کشاورزی نقش حیاتی و اساسی ایفا می‎‎كند.

وی گفت: صنایع تبدیلی به عنوان حلقه واسطه اقتصادی مبتنی بر کشاورزی و اقتصاد مُدرن و صنعتی، دارای نقش و جایگاه مهمی در افزایش کیفی محصولات کشاورزی و میزان ارزآوری از طریق صادرات و بهبود شرایط درآمدی تولیدکنندگان و حذف واسطه‌ها دارد.

طاقه‎‎باف افزود: صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث افزایش بهره‌‌وری تولید شده و درآمد خانوارهای روستایی را ارتقاء می‎‎دهد و همچنین زمینه ساز اشتغال نوین در مناطق روستایی می‌‌شود.

وی با اشاره به ارزش افزوده حاصل از تولیدات صنایع تبدیلی، تصریح کرد: با توجه به این که بخشی از تولیدات و محصولات کشاورزی بر اثر عوامل گوناگون فیزیکی، شیمیایی در مراحل کاشت، داشت و برداشت و همچنین پس از برداشت ضایع شده و از بین می‎‎رود، می‎‎توان با برنامه‎‎ریزی صحیح برای توسعه و حمایت از صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، مقادیر انبوهی از این محصولات را در مراحل مختلف که زیان جبران‏‏ ناپذیری به کشاورزان و اقتصاد کشور وارد می کند را به ارزش افزوده تبدیل کرد.

مدیر صنايع تبدیلی و غذایی استان در پايان نيز تاکید کرد: این صنایع از میزان بیکاری‏‏های دایمی و فصلی در مناطق روستایی می‏‏کاهد و زمینه مناسبی برای توسعه مناطق روستایی را فراهم می آورد و به افزایش تولیدات روستایی و ایجاد فرصت های شغلی منجر خواهد شد و این مدیریت آمادگی و حمایت خود را جهت ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی در مناطق روستایی به ویژه در مناطق محروم و غیر برخوردار اعلام می نماید.

انتهای پیام/ ی

کاهش بیکاری‎‎های دائمی و فصلی در مناطق روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار