نقش رویدادهای اجتماعی و فرهنگی در بافت تاریخی گلستان

جاوید ایمانیان معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: محور انسانی در بافت تاریخی گرگان باید لحاظ شود زیرا حرکت انسانی چهره بافت را متحول می کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ جاوید ایمانیان معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان شامگاه یکشنبه در دهمین جلسه کمیسیون گردشگری، خدمات شهری و زیست شهری شورای شهر گرگان، گفت:در جلسات قبلی کمیسیون در خصوص احیاء بافت گرگان جلساتی برگزار و سیاست‌های کلی و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت بیان شد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد کمیته تخصصی از اعضای میراث فرهنگی، شواری شهر و شهرداری و با حضور سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد در این زمینه تشکیل شود تا جلسات پراکنده برگزار نشود و به جمع بندی دقیقی برسیم.

ایمانیان گفت: در حوزه بافت، ترافیک را باید در نظر گرفت تا آنجا سبب تجمع ماشین نشود، محور‌های انسانی بافت بسیار مهم است و ایجاد کندرو و حرکت انسانی در آن چهره بافت را عوض می‌کند.

وی به نقش رویداد‌های اجتماعی و فرهنگی در بافت تاریخی گفت: باید رونق اقتصادی آن مکان هم در نظر گرفته شود.

جاوید ایمانیان در ادامه گفت:برخی از مصوبات شهرداری سبب ایجاد ناامیدی می‌شود، در مصوبه کمیسیون ماده پنج بیان شده که دیگر برای صدور پایان کار به استعلام از میراث فرهنگی نیازی نیست و این مسائل به بافت صدمه خواهد زد.

وی افزود: وقتی بافتی ثبت ملی می‌شود معتبر است و نمی‌توان گفت که میراث نمی‌تواند روی بافت‌ها نظر ندهد، میراث فرهنگی باید بر تراکم و بازسازی بافت ورود پیدا کند.

انتهای پیام/م
 

رویداد‌های اجتماعی و فرهنگی در بافت تاریخی نقش دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.