ضرورت تخصیص اعتبار برای اشتغال در هندیجان

فرماندار هندیجان بر ضرورت تخصیص اعتبارات ویژه برای اشتغال و پروژه‌های شهرستان تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  کورش مودت، فرماندار هندیجان گفت: در رابطه با مصلای نماز جمعه هندیجان با معاون عمرانی استانداری خوزستان صحبت و پیگیری‌های زیادی شده و مجدداً با همکاری نماینده مردم در مجلس و امام‌ جمعه اقدامات دیگری صورت می‌دهیم.

وی بیان کرد: اعتبارات عمرانی در بودجه 1397 استان خوزستان افزایش‌ یافته است. اعتبارات ویژه برای اشتغال و پروژه‌های شهرستان باید در نظر گرفته شود.

فرماندار هندیجان گفت: در هندیجان خلأ فرهنگی زیادی احساس می‌شود. در سطح شهرستان با کمبود روحانیت روبه‌رو هستیم اما درخواست استقرار روحانی در سطح شهر با همکاری امام‌ جمعه را داده‌ایم.

مودت عنوان کرد: در شهرستان هندیجان به حوزه علمیه برادران نیاز داریم. در گذشته اداره ارشاد هندیجان تعطیل بوده ولی اکنون با هماهنگی مدیرکل اداره ارشاد، یک جوان فعال و پویا در حال فعالیت و حرکت جدید در این حوزه است.

وی افزود: در سطح شهرستان هندیجان باوجود نیروهای فعال، در رابطه با مسائل مذهبی هیچ نمودی نداریم، برای برگزاری مراسم مذهبی مانند عزاداری، وفات، شهادت، جشن میلاد و شادی ائمه اطهار و اهل‌بیت(ع) به یک نمود مذهبی نیاز داریم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: شهرداری هندیجان یک شهرداری بدهکار است و به تأمین اعتبار پایدار نیاز دارد. امام‌ جمعه و ستاد نماز جمعه در هدایت مردم نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند.

وی گفت: انقلابیون، مذهبیان و متدینین باید بیشتر وارد فعالیت‌های اجتماعی ــ سیاسی شوند. بحث مصلا با هماهنگی امام‌ جمعه، نماینده و فرمانداری پیگیری می‌شود.

مودت عنوان کرد: در جلسه استاندار خوزستان در هندیجان با حضور مدیرکل ثبت‌ اسناد خوزستان اداره نوساز به آن‌ها داده‌ شده و مبلغ 150 میلیون تومان اعتبار برای تجهیز آن از سوی استانداری در نظر گرفته‌ شده است.

وی افزود: ما آمادگی کامل برای استقرار اداره اوقاف را داریم ولی متأسفانه اداره کل اوقاف استان خوزستان تمایلی به حضور در شهرستان هندیجان را ندارند  اما اداره محیط‌ زیست موافقت کرده که در هندیجان مستقر شود و در حال گذراندن استعلامات آن هستیم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: فرمانداری هندیجان به کانون بازنشستگان، پلیس+10، واکسیناسیون دامپزشکی مکان مناسب داده است. در حال حاضر تعداد 5 پزشک متخصص در هندیجان مستقر شده و باز هم پیگیر حضور جراح و سونوگرافی هستیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.