اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد آماده بهره برداری شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در روستای شوتاور از توابع شهرستان کهگیلویه آماده بهره برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  فیض الله پاسره اظهار داشت: در این طرح برای 300 خانوار روستایی شبکه اتصال به فاضلاب به صورت رایگان پیش بینی شده است.
وی افزود: تاکنون فاضلاب خانگی 265 خانوار روستای شوتاور به این طرح متصل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد هزینه احداث تصفیه خانه فاضلاب روستای شوتاور را حدود 35 میلیارد ریال ذکرکرد.

وی بیان کرد: تصفیه خانه روستای شوتاور اولین طرح فاضلاب روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که اتصال خانه ها به این شبکه بصورت رایگان انجام می شود.

پاسره تصریح کرد که آب به دست آمده از این تصفیه‌خانه برای کشاورزی زمین‌های پایین‌دست روستای شوتاور مورد استفاده قرار می‌گیرد و با جمع‌آوری فاضلاب روستایی ،از آلوده شدن چشمه‌ها نیز جلوگیری می‌ شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در شهرستان های بویراحمد و گچساران نیز ساخت 2 تصفیه خانه فاضلاب روستایی به مرحله مطالعه و ارائه پیمان رسیده که بزودی با تامین اعتبارات لازم عملیات اجرایی این طرح ها آغاز می شود.

پاسره به شمار روستاهای واجد شرایط احداث تاسیسات فاضلاب روستایی در استان اشاره نکرد.

براساس آخرین آمار وزارت نیرو که در آذر ماه جاری منتشر شد احداث تاسیسات زیربنایی فاضلاب در روستاهای ایران پیشرفت چندانی نداشته است و در زمان کنونی فقط حدود چهار دهم درصد از جمعیت روستایی کشور از پوشش تاسیسات فاضلاب برخوردار هستند.

این تاسیسات در 42 روستای کشور با 19 هزار فقره انشعاب اجرا و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

روستای شوتاور با جمعیتی افزون بر 350 خانوار در 63 کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

از مجموع یکهزار و 676 روستای دارای سکنه در کهگیلویه وبویراحمد 720 روستا بالای 20 و مابقی زیر 20 خانوار جمعیت دارند.
یک هزار و 420 روستای دارای سکنه استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیسات آبرسانی سالم دارند.

انتهای پیام/غ

بهره برداری از تصفیه خانه روستای شوتاور کهگیلویه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.