کشتار غیرمجاز دام و طیور عامل گسترش عوامل بیماریزا است

رییس اداره دامپزشکی دهلران گفت:کشتار غیر مجاز دام و طیور باعث بروز عواملی چون خطر گسترش عوامل بیماریزا خواهد شد.

کشتار غیرمجاز دام و طیور عامل گسترش عوامل بیماریزا است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ایوب دارابی بیان کرد: کشتار غیر مجاز دام و طیور باعث بروز عواملی چون خطر گسترش عوامل بیماریزا از طریق پراکنده شدن خون و دفع غیربهداشتی ضایعات دامی و خطر برگشت اجزای غیرخوراکی دام به چرخه مصرف انسانی، خونگیری ناقص دام و جمود نعشی ناقص و کاهش کیفیت و مدت ماندگاری گوشت و بالارفتن درصد فسادپذیری گوشت در اثر آلودگی ثانویه می شود.

 وی تغذیه حیوانات ولگرد نظیر سگ و گربه از ضایعات دامی و احتمال انتقال آلودگی از طریق این حیوانات به انسان، تغذیه جوندگان موذی نظیر موش و ... از ضایعات دامی رها شده حاصل از کشتار غیرمجاز دام و طیور و در نتیجه تکمیل چرخه بیماریهای مشترک انسان و دام و تجمع مگس و حشرات و بوی تعفن در محل ذبح و کشتار دام و طیور از مخاطرات کشتار غیرمجاز دام و طیور را از دیگر مخاطرات این نوع کشتار دانست.

 دارابی اظهار کرد: همچنین عرضه مرغ زنده در قالب واحدهای مرغ پرکنی بعنوان یکی از کانونهای آلودگی و بیماریهای مهم از جمله آنفلوانزا مطرح است.

 وی افزود: از همین رو جهت ارتقای شاخصهای بهداشتی به شهروندان توصیه می شود جهت حفظ سلامت خود و خانواده گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عرضه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی تهیه نمایند.

انتهای پیام/ د

کشتار غیرمجاز دام و طیور عامل گسترش عوامل بیماریزا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.