افزایش 156 درصدی پرداخت زکات در ایلام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: میزان پرداخت زکات در استان در طول هشت ماه گذشته 156 درصد رشد داشته است.

افزایش 156 درصدی پرداخت زکات در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ضیاء رضایی بیان کرد: امسال 14 میلیارد و 670 میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش چشمگیری داشته است.

وی با ذکر اینکه از این میزان هشت میلیارد و 520 میلیون ریال مربوط به زکات فطریه بوده اظهارکرد: مابقی زکات جمع آوری شده شامل زکات مال، گندم و دام و غیره است که در سطح استان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد ایلام افزود: زکات جمع آوری شده از مردم به ترتیب اولویت در زمینه های حمایت از فقرا و نیازمندان در زمینه های درمانی بیماران صعب العلاج و سالمندان زمین گیر، کمک معیشت، تعمیر مسکن و تامین جهیزیه نوعروسان و پرداخت کمک های تحصیلی هزینه شده است.

رضای با اشاره به اینکه بر اساس سیاست های ابلاغی سهم فقرا و نیازمندان از زکات در سال های اخیر افزایش یافته است، اضافه کرد: تا سال 93 بیشترین میزان زکات پرداختی برای اجرای طرح های عمرانی در مناطقی که زکات پرداخت کرده اند هزینه می شد ولی از سال 94 بیش از 60 درصد زکات جمع آوری شده برای کمک به فقرا هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ادارات کمیته امداد مجازند سهم فقرا از زکات را افزایش دهند، ادامه داد: بر اساس سیاست جدید کمیته امداد مرکز، سهم فقرا از مجموع زکات پرداخت شده در استان پارسال به 82 درصد افزایش یافته و امسال این سهم به 90 درصد افزایش و مابقی نیز برای کارهای عمرانی در روستاها هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام یادآورشد: این نهاد از تمامی ظرفیت ها برای جمع آوری زکات استفاده کرده تا این فرهنگ بعنوان یک فریضه الهی در استان نهادینه شده و گسترش یابد.

انتهای پیام/ د

پرداخت زکات در ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.