اجرای طرح ساماندهی کشتار دام توسط دامپزشکی ایلام

روابط عمومی دامپزشکی استان ایلام گفت:از ابتدای دی ماه ساماندهی کشتار دام ساماندهی و ذبح دام در کشتارگاه های قانونی استان انجام می شود.

اجرای طرح ساماندهی کشتار دام توسط دامپزشکی ایلام

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛جعفر رشیدی بیان کرد: طی دو جلسه کاری با استاندار ایلام در خصوص کشتار غیر مجاز دام و ساماندهی کشتار دام توسط دامپزشکی استان مطرح شد.

وی اضافه کرد: این طرح آذر ماه توسط اداره دامپزشکی و فرمانداری شهرستان ها به رسانه های سطح استان اطلاع رسانی می شود و از ابتدای دی ماه ساماندهی کشتار دام ساماندهی و ذبح دام در کشتارگاه های قانونی استان انجام می شود.

رشیدی افزود: در صورت وجود بیماری در دام اجازه کشتار دام وجود ندارد و عدم دقت در معاینه دقیق و کشتار این گونه دام ها سبب آلودگی و به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان می شود.

روابط عمومی دامپزشکی با بیان اینکه در سیستم کشتارگاهی دام قبل و بعد از کشتار توسط کارشناسان دامپزشکی بازبینی می شوند اظهارکرد: با رعایت اقدامات و در صورت مشاهده بیماری قبل از ورود دام به سالن کشتار به صورت بهداشتی معدوم می شود.

 نظارت قبل، حین و پس از کشتار بر بیش از 23 هزار راس دام سبک و سنگین در نیمه نخست سال جاری توسط دامپزشکی استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ د

ساماندهی کشتار دام در ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.