وجود شش مرکز ثابت خون گیری در کرمان

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در این استان شش مرکز ثابت خونگیری آماده دریافت خون اهدایی از مراجعه کنندگان است.

وجود شش مرکز ثابت خون گیری در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛روح اله میرزائی، مدیرکل انتقال خون استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: نیاز به خون، نیازی دائمی بوده و لازم است، اهدا کنندگان خون در فصول سرد هم همانند سایر فصول با اهدای خون خود نیاز بیماران به خون و فرآورده های خونی را تامین کنند.


وی از حضور هزار و ۳۰۰ بیمار تالاسمی در این استان خبر داد و گفت: با توجه به کاهش مراجعات در فصول سرد ذخایرخونی که برای زمان بحران در نظر گرفته شده کاهش می یابد.


میرزایی تصریح کرد: با توجه به کاهش مراجعات در فصول سرد ذخایرخونی انتقال خون که برای زمان بحران در نظر گرفته شده کاهش می یابد و این در حالی است که در برخی مواقع با افزایش اعمال جراحی نیاز به خون و فرآورده های خونی افزایش قابل توجه داشته است.


وی گفت: با توجه به اینکه عمر نگهداری گلبول قرمز متراکم ۳۵ روز و پلاکت سه تا پنج روز است لذا این موضوع موجب شده تا امکان ذخیره طولانی مدت این دو فرآورده خونی که عمده نیاز بیماران است وجود نداشته باشد.


میرزائی بیان داشت: اهدا کنندگان خون در فصل پاییز و زمستان هم بیماران را فراموش نکنند و با اهدای خون سالم خود به یاری نیازمندان به خون و فرآورده های خونی بشتابند.


انتهای پیام/س

 

 

 

شش مرکز ثابت خونگیری آماده دریافت خون اهدایی از مراجعه کنندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار