تظاهرات گسترده در برلین در اعتراض به تصمیم ترامپ علیه قدس اشغالی+ تصاویر

صدها نفر از مردم آلمان با برگزاری تظاهرات در برلین، اعتراض خود را به تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی اعلام کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، هزاران نفر از مردم منطقه «نویکولن» در شهر برلین در آلمان روز گذشته (یکشنبه) در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه «بیلد» آلمان، تظاهرکنندگان پرچم رژیم صهیونیستی را در این تظاهرات به آتش کشیدند. رسانه های دولتی اعلام کردند حدود 2500 نفر در این تظاهرات در برلین شرکت کردند و با این کار اعتراض خود را به تصمیم اخیر دونالد ترامپ نشان دادند.

تظاهرات گسترده در برلین در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ درباره پایتخت فلسطین اشغالی+ تصاویر

تظاهرات گسترده در برلین در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ درباره پایتخت فلسطین اشغالی+ تصاویر

گزارشها حاکی از آن است که پلیس دهها نفر از شرکت کنندگان در این تظاهرات را بازداشت کرده است.

این تظاهرات در حالی برگزار شده است که مقامات آلمان تاکنون برگزاری چندین تظاهرات ضد رژیم صهیونیستی را در این کشور محکوم کرده اند. وزیر امور داخلی آلمان پیشتر مدعی شد: «ما این اتهامات ناعادلانه به یهودیان و اسرائیل را نمی پذیریم.» وزیر دادگستری آلمان هم اعلام کرد: «هر گونه اقدام ضد یهودی، نوعی چالش برای آلمان محسوب می شود.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که قدس را به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی به رسمیت می شناسد. وی همچنین یک سند را که نشان‌دهنده انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس بود امضا کرد. این اقدامات رئیس جمهور آمریکا خشم مردم را در سراسر جهان بخصوص در خاورمیانه برانگیخت. معترضان به این تصمیم ترامپ در کشورهای مختلف تظاهرات گسترده ای برگزار کردند و پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

مردم آلمان دو روز پیش هم مقابل سفارت آمریکا در برلین نسبت به اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» فلسطین اشغالی، تظاهرات کرده بودند.

تظاهرات گسترده در برلین در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ درباره پایتخت فلسطین اشغالی+ تصاویر

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم روز گذشته به پاریس رفت؛ اما در بدو ورود، دهها هزار نفر از مردم مسلمان، مسیحی و آزادی‌خواه فرانسه در سه شهر بزرگ این کشور با برگزاری تظاهرات به دعوت نتانیاهو به فرانسه اعتراض کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار