ورنی مغان ثبت جهانی می‌شود

معاون میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: ورنی مغان ثبت جهانی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علیرضا دباغ عبداللهی معاون میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به ظرفیت بالای صنایع دستی اردبیل در نقاط مختلف استان، اظهار کرد: شاغل شدن بیش از ده هزار نفر در صنعت تولید گلیم و ورنی اردبیل نشان از قابلیت و توانایی بسیار بالای این هنر سنتی در بین اهالی استان دارد.

وی استان اردبیل را جزء استان‌های پیشگام و فعال در این بخش خواند و افزود: تشکیل اتحادیه و انجمن‌های صنفی از جمله نیازهای اصلی این صنعت بوده تا با شناسایی آسیب‌ها و موانع موجود برای احیای آن راهکارهای مناسب ارائه شده و از تولیدات استان به صورت ویژه‌ای حمایت شود.

 معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: عدم تشکیل انجمن‌های صنفی باعث عدم کسب موفقیت‌های لازم برای رصد استعدادها و بهره‌برداری از آن‌ شده و در این زمینه با مشارکت دستگاه‌های مرتبط لازم است که تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

دباغ عبداللهی از استعدادهای ممتاز استان اردبیل که برگرفته از تاریخ و فرهنگ پیشینیه استان است، خبر داد و بیان کرد: امیدواریم در ماه‌های آینده با شنیدن خبر ثبت جهانی ورنی مغان موجبات خوشحالی اهالی استان  به ویژه علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ سنتی منطقه را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/ع

تولید گلیم و ورنی در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.