افتتاح پایگاه ملی بافت تاریخی استرآباد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از افتتاح پایگاه ملی بافت تاریخی استرآباد به عنوان سومین پایگاه ملی گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان شامگاه یکشنبه ۱۹ آذر در دهمین جلسه کمیسیون گردشگری، خدمات شهری و زیست شهری شورای شهر گرگان گفت: پایگاه ملی بافت تاریخی استرآباد (گرگان) دو هفته قبل، با رای اعضای کمیته تخصصی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور به تصویب و برنامه ابلاغی بافت به جمع بندی رسید که هفته آینده شاهد افتتاح این پایگاه به عنوان سومین پایگاه ملی استان گلستان خواهیم بود.

وی افزود: همچنین یگان حفاظت ویژه این بافت ارزشمند تاریخی نیز جهت حفاظت از مواریث گذشتگان راه اندازی می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: برای اجرای مدیریت یکپارچه در خصوص بافت تاریخی استرآباد کمیته گردشگری گرگان کمیته تخصصی در این خصوص شکل گرفت که اعضای این کمیته شامل کارشناسان میراث فرهنگی استان، شهرداری، مسکن و شهرسازی، دفتر بهسازی اوقاف، شورای شهر و چند تن از اساتید دانشگاه است.

وی در ادامه گفت: این بافت منحصر به فرد است و علی رغم آن که بافت‌های زیادی در کشور در انتظار پایگاه ملی هستند تمامی اعضای کمیته تخصصی سازمان میراث فرهنگی به این بافت به عنوان پایگاه ملی رای موافق دادند.

ابراهیمی افزود: تملک بنا‌های تاریخی در صورتیکه اعتباری برای مرمت آن وجود ندارد مشکلی را از بافت تاریخی گرگان رفع نخواهد کرد و اکنون ۳۵ ساختمان در معرض تخریب در بافت تاریخی شناسایی شده که اگر مبلغ تملک آن‌ها برای مرمت اختصاص یابد ۳۳ ساختمان تعمیر خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: در شهرداری هزینه‌هایی که برای تملک بنا‌های تاریخی وجود دارد را باید صرف مرمت بافت و ایجاد بازارچه خرد کرد تا مسیر روشنی برای ما در جهت احیای بافت تاریخی ایجاد کند.

انتهای پیام/ق
 

افتتاح سومین پایگاه ملی گلستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.