اجرای طرح مدیریت بحران جامعه محور در کرمان

رییس مرکز مدیریت بحران شهرداری کرمان گفت: طرح مدیریت بحران جامعه محور در شهر کرمان اجرا می شود.

اجرای طرح مدیریت بحران جامعه محور در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ اکبر علوی، رییس مرکز مدیریت بحران شهرداری کرمان گفت: اساس نجات جان شهروندان در هنگام زلزله، پیشگیری و انجام آموزش است که در صورت حمایت شورای شهر و شهرداری این مرکز می تواند طی مدت کوتاهی ۱۰۰ گروه از شهروندان را تحت آموزش های لازم قرار دهند.


وی با اشاره به اینکه این مرکز در ۳۲ منطقه از بافت فرسوده شهر کرمان مدیریت بحران جامعه محور تشکیل داده است به طوریکه مردم محله را مدیریت می کنند، افزود: این طرح با توانمندسازی ۱۲ گروه ۳۳ نفره از شهروندان با ارائه آموزش های لازم به آنها در حال اجرا است.


علوی تصریح کرد: وظیفه شهرداری صرفا بعد از زلزله است و باید اقداماتی همچون مهار آتش، باز کردن مسیر دسترسی، جمع‌آوری جنازه‌ها و دفن آنها و همچنین معدوم کردن اجساد حیوانات و دفن زباله ها در خارج از شهر را انجام دهد.


وی بیان داشت: بر اساس طرح مدیریت بحران جامعه محور ۳۳ ناحیه در سطح شهر ایجاد شده است که می توان مخاطرات این نواحی در زمان زلزله را به صورت کامل اعلام کرد.


علوی ادامه داد: در صورت تامین اعتبار لازم برای آموزش شهروندان تا فروردین سال آینده به ۱۰ هزار نفر از شهروندان آموزش های لازم و سازمان دهی در زمان بحران را ارائه خواهیم داد.


انتهای پیام/س

 

 

طرح مدیریت بحران جامعه محور در کرمان اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار