آغاز سفر ۲ روزه اعضای کمیسیون شورا‌ها وامور داخلی مجلس شورای اسلامی به چابهار

رئیس و اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی سفر ۲ روزه‌ای را به منظور آشنایی بهتر از ظرفیت‌های منطقه آزاد تجاری- صنعتی، بندر شهید بهشتی و پتانسیل‌های تجاری، اقتصادی، گردشگری و صنایع مختلف پتروشیمی و فولاد چابهار آغاز کردند.

آغاز سفر ۲ روزه اعضای کمیسیون شورا‌ها وامور داخلی مجلس شورای اسلامی به چابهار به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: اعضای کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در این سفر از صنایع بزرگ در حال ساخت فولاد مکران و پتروشیمی دیدن می‌کنند.


عبدالرحیم کردی اظهار داشت: نمایندگان مجلس پس از دیدن بندر شهید بهشتی و کلانتری مسائل و مشکلات طرح‌های در دست اجرا و کارخانه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و نشست‌های جداگانه‌ای با مدیران اقتصادی و سیاسی شهرستان چابهار نیز برگزار خواهند کرد.


وی بیان کرد: چابهار با توجه به اتصال با آب‌های آزاد اقیانوس هند جایگاه ملی و بین المللی در توسعه و آبادانی ایران اسلامی دارد و مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.


وی تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هزار هکتار با ۹ پیکره در اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به تصویب رسید و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۷۱ همزمان با منطقه آزاد کیش و قشم توسط مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری وقت رسما افتتاح شد.


وی ادامه داد: چابهار با داشتن منطقه آزاد و بندر بزرگ تجاری و اقتصادی در خارج از محدوده بحران، پر تنش و پر ترافیک آب‌های خلیج فارس واقع شده است و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران نقش ملی و بین المللی در توسعه ایران اسلامی دارد.


مدیرعامل منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از نیاز‌های مهم این شهرستان است.


کردی اظهار داشت: چابهار با داشتن ۲۸۳ هزار نفر جمعیت ۱۱۵ کیلومتر مرز آبی و ۱۳۵ کیلومتر مرز زمینی در نزدیک‌ترین فاصله آب‌های آزاد جهان (اقیانوس هند) قرار گرفته است.


وی افزود: حمل و ترانزیت کالا به افغانستان از نقاط قوت مهم چابهار است و این مسیر بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالا‌های این کشور است.

انتهای پیام/گ

سفراعضاء کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به چابهار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار