سوءاستفاده میلیاردها پوندی کره جنوبی از بحران در شبه‌جزیره کره!

اکسپرس در گزارشی اعلام کرد کره جنوبی با سوءاستفاده از احتمال جنگ هسته‌ای با کره شمالی، میلیارد‌ها پوند به دست آورده است.

سوءاستفاده میلیاردها پوندی کره جنوبی از بحران در شبه جزیره کره!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در گزارشی نوشت: گزارش موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم نشان می دهد کره جنوبی از تهدیدهای کره شمالی درباره جنگ هسته ای با آمریکا، میلیاردها پوند درآمد کسب می کند.

بنابر اعلام این نهاد تحقیقاتی بین المللی، شرکت های سازنده سلاح کره جنوبی سال 2016، در مجموع 6.5 میلیارد پوند فروش داشتند. این گزارش نشان می دهد که کل فروش سال گذشته منعکس کننده افزایشی 20.6 درصدی در مقایسه با سال 2015 است.

پیتر وزمن، محقق ارشد این موسسه، اعلام کرد: «افزایش قابلیت تسلیحات هسته ای کره شمالی به سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در کره جنوبی منجر شده است».

وی گفت این افزایش فروش نشان می دهد سئول می خواهد از لفاظی های جنگی همسایه خود، بهره برداری کند.

وزمن افزود کره جنوبی «به صنعت تسلیحاتی خود برای تامین تقاضایش برای تسلیحات» تکیه کرده است و «قصد دارد هدف خود را درباره تبدیل شدن به یک صادرکننده بزرگ تسلیحات محقق کند».

کره شمالی در ماه های اخیر در شرایطی که به دنبال توسعه قابلیت های هسته ای خود است، چندین موشک بالستیک آزمایش کرده است.

انتهای پیام/

 

کره جنوبی از بحران کره شمالی میلیاردها پوند به جیب زده است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۶
با سناریوی تحریک کره شمالی ، کارخانجات تسلیحاتی کره و آمریکای جنگ افروز پولدار می شوند و تحریم و گرسنگی دچار مردم بی چاره کره شمالی می شود .
حالا می شود قضاوت کرد که جنایتکار کیست ؟ آتش افروز کیست ؟ چه کشوری امنیت جهان را تهدید می کند ؟
آخرین اخبار