افزایش سفر و بالابردن ایمنی راه‌ها از مهمترین اولویت‌های استان قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه گردشگری با توسعه راه‌ها ممکن خواهد شد گفت: افزایش سفر و بالابردن ایمنی راه‌ها از مهمترین اولویت‌های استاناست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخزاد در طرح زمستانی نیرو‌های امدادی، توسعه گردشگری را در گرو ایمنی جاده‌ها دانست و گفت: توسعه اقتصادی با توسعه گردشگری محقق می‌شود.

فرخزاد با اشاره به کشته شدن سالانه ۱۹ هزار نفر در جاده‌های کشور افزود: با آموزش و فرهنگ سازی می‌توان تعداد تصادفات جاده‌ای را کاهش داد.

فرخزاد البته از برخی از رانندگان در هنگام بارش و برف در جاده‌ها گلایه کرد و گفت: برخی از رانندگان در مواقع برفی، زنجیر چرخ بعنوان یکی از ضروری‌ترین وسایل ایمنی را به همراه ندارند.

سرهنگ بیگلری فرمانده پلیس راه استان‌ها با بیان اینکه قزوین یکی از استان‌های مهم و پر ترافیک کشور است و گفت: قزوین در محور مواصلاتی ۱۱ استان کشور قرار گرفته و با ۶ استان مهم کشور هم مرزاست.

سرهنگ بیگلری افزود: در هشت ماه گذشته بیش از ۱۷۰ میلیون تردد در استان قزوین به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته رییس پلیس راه استان با وجود افزایش ۱۴ درصدی سفر‌ها تصادفات جرحی و فوتی ۱۲ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ بیگلری افزود: در همین مدت میزان تلفات جاده‌ای هم ۳۰ درصد کمتر شده است.

سرهنگ‌امیری جانشین فرمانده انتظامی استان هم خواستار روکش آسفالت از پل نجف اباد تا پل طالقان شد و گفت: صیقلی بودن سطح آسفالت باعث افزایش تصادفات در این محور شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با روکش آسفالت در این محور میزان تصادفات استان هم کاهش محسوس خواهد داشت.

انتهای پیام/

آغاز طرح زمستانه امداد و نجات در قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار