برگزاری همایش آسیب های اجتماعی پیشگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده

رئیس مرکز بهداشت خرمشهر، تدوین برنامه های مختلف حمایتی به منظور تحکیم بنیان خانواده را تلاشی برای تربیت نسلی سالم و سازنده دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛احسان ارشاد رئیس مرکز بهداشت خرمشهر امروز در همایش آسیب های اجتماعی پیشگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده ، هدف از برگزاری این همایش را عمل کردن به سیاست های رهبری در خصوص افزایش نسل عنوان کرد و گزارشی از آمار مربوط به میزان زادآوری و سن ازدواج در کشور ارائه کرد و نسبت به خطر پیری جامعه هشدار داد.

وی  گفت: در راستای سیاست ابلاغی رهبری در خصوص افزایش فرزند آوری. همایش های این چنینی با محوریت ازدواج برگزار می شود.

 ارشاد بر تدام این آموزش ها در طول سال تاکید کرد و افزود: اقداماتی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و برای ازدواج در سه مرحله پیش از ازدواج، حین از ازدواج در مراکز مشاوره و حتی پس از ازدواج و در طول زندگی مشترک برنامه هایی در نظر گرفته شده است.تعریف برنامه ها در بحث ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، مشاوره و حمایت از زوجین، و مراقبت از خانواده برای اینکه خانواده از لحاظ روحی و جسمی آمادگی لازم برای باروری و تربیت نسل سالم و سازنده از جمله اقدامات مرکزبهداشت در این خصوص است.

حجت الاسلام حسن جلالی یکی از قضات شعبه خانواده دادگستری نیز سخنران این همایش بود.

 وی از مادی گرایی، تجمل گرایی، نداشتن آگاهی کامل نسبت به ازدواج به عنوان مهمترین دلایل طلاق در شهرستان خرمشهر یاد کرد.

جلالی از موازی کاری و یا ناهماهنگی برخی نهادها در مقوله ازدواج و کاهش میزان طلاق، همچنین ورود نکردن برخی دستگاه ها در این بحث را از عمده دلایل ناکارا بودن تلاش ها در این عرصه دانست .

ناصر صبحی قرامکی، از اساتید دانشگاه سخنران ویژه این مراسم بود که در خصوص ماهیت،چیستی، چگونگی و چرایی ازدواج مطالبی مطرح کرد و به مقوله طلاق نیز پرداخت.

برپایی نمایشگاه عکس، ارائه بسته های مشاوره ای، انجام تست سلامت و مشاورهای مختلف روانشناسی و درمانی از برنامه های جانبی این همایش بود.

انتهای پیام/د

حمایت از خانواده اصلی مهم برای تربیت نسلی سالم و سازنده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.