اختصاص ۴۱۰ میلیارد ریال برای مقابله و پیشگیری از مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۴۱۰ میلیارد ریال برای مقابله و پیشگیری از مواد مخدر به مرزبانی، نیروی انتظامی و استانداری این استان اختصاص یافته است.

اختصاص ۴۱۰ میلیارد ریال برای مقابله و پیشگیری از مواد مخدر در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سید دانیال محبی  استاندار سیستان و بلوچستان در پنجمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۱۳۰ میلیارد ریال برای مرزبانی، ۲۲۰ میلیارد ریال برای سپاه پاسداران و ۶۰ میلیارد ریال برای استانداری این استان در زمینه مقابله و پیشگری از مواد مخدر اختصاص یافته است.

محبی بیان کرد: فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در جامعه بسیار حائز اهمیت است بنابراین مدیران به این امر باید توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار اصحاب رسانه در جهت دهی افکار عمومی افزود: این قشر از جامعه در زمینه فرهنگ سازی در امر مبارزه با مواد مخدر باید ورود جدی تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای ایجاد فرهنگ سازی در زمینه مبارزه با مواد مخدر است و باید از این ظرفییت نهایت استفاده را کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سازنده برخورد کردن در زمینه مبارزه با مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است.

محبی اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان کشور باید توجه ویژه تری به مقوله بهداشت در جامعه داشته باشد.

وی بیان کرد: بهداشت مقدم بر درمان است بنابراین باید به مساله بهداشت جامعه توجه بیشتری شود.

استاندار  با اشاره به پدیده حاشیه نشینی گفت: حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان در حال فراگیر شدن است و باید در این زمینه ورود جدی تری داشت.

محبی افزود: بستر‌های حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان فراهم است.

وی ادامه داد: می‌طلبد مسئولان کشوری اعتبار ویژه‌ای در امر حاشیه نشینی به سیستان و بلوچستان اختصاص دهند.

کشف ۱۶۲ تن انواع مواد مخدر درسیستان وبلوچستان 

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ۱۶۲ تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون توسط نیروی انتظامی در این استان کشف شده است.

سرهنگ احمد طاهری اظهار داشت: همچنین در این مدت ۱۲۹ عملیات توسط نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان برای مبارزه با مواد مخدر در این استان انجام شده است.

وی بیان کرد: تلفات و مجروحیت نیرو‌های انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر در این مدت به طور ۱۰۰ درصد کاهش یافته که این امر نشان دهنده اشراف اطلاعاتی و هماهنگی پلیس است.

طاهری  افزود: چهار هزار و ۲۴۵ نفر متهم در زمینه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین پنج هزار و ۹۷۶ نفر معتاد متجاهر در سیستان و بلوچستان در این مدت توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۶۲۳ دستگاه خودرو در امر مبارزه با مواد مخدر در این استان از ابتدای امسال تا کنون توقیف شده است.

سرهنگ طاهری اظهار داشت: برخورد با باند‌های بزرگ مواد مخدر که از اهداف کلان نیروی انتظامی به شمار می‌رود در سیستان و بلوچستان نسبت به پارسال ۲ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: هزار و ۳۰۹ طرح بزرگ و کوچک توسط نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان در زمینه ارتقای طرح امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده انجام شده که ۲ هزار و ۴۹۴ نفر در این طرح شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست فرمانداری زاهدان نیز در این نشست گفت: با شروع فصل سرما با پدیده کارتن خوابی در این شهر مواجه هستیم و باید در این زمینه دستگاه‌های دست اندر کار ورود جدی تری داشته باشند.

عبدالرحمان شهنوازی اظهار داشت: ساخت یک گرمخانه مجهز در زاهدان در دستور کار شهرداری این شهر است که برای این امر ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

شهنوازی بیان کرد: ساخت این گرمخانه با اعتبار فعلی پنج میلیارد ریال از امسال در زاهدان آغاز می‌شود.

وی افزود: هم اینک هیچ مکانی در زاهدان برای جمع آوری کارتن خواب‌ها نداریم.

شهنوازی  ادامه داد: شهرداری زاهدان به طور موقت زمینی را با امکانات آب و برق برای ساماندهی کارتن خواب‌ها در این شهر در نظر گرفته است.

سرپرست فرمانداری زاهدان گفت: ۲۰۰ میلیون ریال به همراه ۲ هزار قوطی کنسرو توسط اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان برای ساماندهی کارتن خواب‌ها در زاهدان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار