معاون صنایع دستی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی؛

جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز ۲۰۱۸ برگزار می‌شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.

جشنواره هدایای صنایع دستی با موضوع تبریز ۲۰۱۸ برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرشاد به آفرین معاون صنایع دستی میراث فرهنگی آذربایجان شرقی،در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره اظهار داشت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت مناسبی است برای تبیین قابلیت‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و اجتماعی تبریز به گردشگران داخلی و خارجی و در این راستا طراحی و عرضه هدایای صنایع دستی به گردشگران توسط هنرمندان برای ایجاد خاطره‌های ماندگار از سفر به تبریز در قالب این طرح در دستور کار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر تحقق این هدف، معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به مناسبت رخداد تبریز 2018 در نظر دارد، جشنواره هدایای صنایع دستی را با موضوع تبریز 2018 برگزار کند و از عموم هنرمندان و طراحان دعوت می‌کند تا با استفاده از خلاقیت، نوع آوری و ابداع در خلق آثار هنری ماندگار و تاثیرگذار در این جشنواره شرکت کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: موارد شاخص در انتخاب هدایای صنایع دستی برگزیده در این طرح شامل آیتم‌های مختلفی از جمله قیمت منطقی و ابعاد حجمی مناسب، زیبایی، محتوای فرهنگی، تاریخی هنری، روش ساخت و ماندگاری مواد اولیه و استحکام است که باید مورد توجه طراحان و سازندگان اقلام مذکور نیز قرار گیرد.

لازم به ذکر است علاقمندان به شرکت در جشنواره می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت اداره کل میراث فرهنگی استان به آدرس www.eachto.ir و یا به کانال اطلاع رسانی روابط عمومی به آدرس @eachto مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ

انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار