مدیرکل محیط زیست استان گلستان:

واگذاری پارک ملی گلستان به استان خراسان شمالی شایعه است

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در پاسخ به مطلبی منتشر شده در فضای مجازی درباره واگذاری پارک ملی گلستان به استان خراسان شمالی گفت: این مطلب شایعه است و از اساس تکذیب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان، امیر عبدوس اظهار داشت: مطلبی در خصوص واگذاری پارک ملی گلستان به استان خراسان شمالی در فضای مجازی منتشر و به سرعت در فضای مجازی در حال پخش شدن است و حکایت از آن دارد که پارک ملی گلستان در حال جداسازی از استان گلستان و الحاق به استان خراسان شمالی است و این در حالی است که از اساس این موضوع صحت نداشته و به کلی تکذیب می‌شود.

وی گفت:: در روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر قرار است مراسمی با عنوان آیین نکوداشت شصت سال حفاظت و حراست از پارک ملی گلستان در پارک ملی گلستان برگزار شود و در این مراسم از مدیران کل و روسای اسبق ۴۰ ساله اخیر پارک ملی گلستان تقدیر خواهد شد.

عبدوس اظهار کرد: در این مراسم، مشکلات و معضلات چند ساله اخیر پارک ملی گلستان در سطح ملی با حضور کارشناسان و مسئولان استانی و ملی مطرح و زمینه رفع این مشکلات فراهم خواهد آمد.

وی گفت: با تصمیمات اخذ شده در سازمان حفاظت محیط زیست شورای راهبردی پارک ملی گلستان متشکل از استانداران ۲ استان گلستان و خراسان شمالی، روسای دادگستری ۲ استان، نمایندگان شهرستان‌های حوزه تقسیمات سیاسی پارک ملی گلستان در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان تشکل‌های زیست محیطی ۲ استان، و تعدادی از معتمدین و افرادی که برای این پارک ملی زحمات و هزینه‌های خاصی را متحمل شده‌اند تشکیل خواهد شد. این شورا صرفا نقش مشورتی داشته و به هیچ عنوان در امور اجرایی و نظارتی و وظائف حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست مداخله‌ای ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان ضمن قدردانی از حساسیت فعالان زیست محیطی و مدیران شبکه‌های مجازی در رابطه با نحوه مدیریت پارک ملی گلستان گفت: جوامع انسانی اطراف پارک ملی گلستان محل تجمیع اقوام مختلف ایرانیست و تنها هدف ما در مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست، فارغ از هرگونه حساسیت قومی و قبیله‌ای بهره‌مندی از مشارکت همه این جوامع در حفاظت بهتر از این میراث طبیعی خواهد بود.

انتهای پیام/پ

حفاظت بهتر از میراث طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.