دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور:

پیام صلح و دوستی به جهان با لغو روادید در منطقه آزاد اروند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: لغو روادید در منطقه آزاد اروند پیام صلح و دوستی به جهان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مرتضی بانک در مراسم افتتاحیه لغو روادید در منطقه آزاد اروند که امشب در اتاق بازرگانی شهرستان خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: شهر‌ها و مناطقی که با کشور‌های همسایه ما هم‌مرز هستند ظرفیت‌های اقتصادی بالایی دارند.

وی افزود: اگر از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم باید به خودمان برگردیم و ببینیم چرا استفاده نکردیم. یکی از مهم‌ترین خصوصیت‌های کشور ما تنوع قومی در مرز‌ها است که ضامن وحدت و امنیت در مرز‌های ما نیز هست.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور عنوان کرد: یکی از ظرفیت‌های ما این است که امکانات لازم برای ارتباط مستقیم ما با کشور‌های همسایه برطرف شود که یکی از آن‌ها تسهیل تردد بین مرز‌ها است. لغو روادید در اروند این ظرفیت را اجرایی کرد.

بانک عنوان کرد: علاوه بر این، لغو روادید نشان می‌دهد که علی‌رغم همه مشکلات و محدودیت‌هایی که به کشور ما اعمال‌شده، ایران محل امنی است که مقتدرانه و بدون نگرانی اتباع همه کشور‌ها را دعوت کند.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذار برای فعالیت در کشور نیاز به امنیت دارد و این‌ها مشوق‌هایی برای کشور است. عراق از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و لغو روادید در منطقه آزاد اروند شرایط را بهتر از گذشته فراهم کرده تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: پیام این کار پیام صلح‌دوستی ما به جهانیان است و درحالی‌که بسیاری از کشور‌ها علاقه‌مند به گسستگی هستند اقدام ما در لغو روادید در اروند در راستای صلح، دوستی و رفتار پسندیده است و می‌تواند پیام ارزشمندی برای کسانی که دنبال ایجاد اختلاف در منطقه هستند باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور بیان کرد: ما در حقیقت بستر ارتباطات گسترده را بازسازی و ایجاد کردیم. این شرایط برای برادران و خواهران عراقی ما توجهی بیش‌ازپیش را می‌طلبد و باید بستر‌های لازم برای دو طرف فراهم شود.

وی افزود: بخشی از بستر‌ها در اروند ایجادشده، اما کامل نیست. هر اقدامی در فعالیت‌های اقتصادی، توریستی و صنعتی باید با دیدگاهی بلندمدت انجام شود و باید نگاه‌ها بلندمدت باشد تا کسانی که وارد کشور می‌شوند فردای موفقی در اجرای برنامه‌ها ببینند.

بانک عنوان کرد: باید در مدیریت‌ها و فرصت‌ها از افرادی استفاده شود که افق‌های بلند را ببینند. اگر بازاری می‌سازیم باید نمونه باشد و قدرت رقابت را در منطقه به منسه ظهور برساند. دوستان و برادران عراقی ما در بصره و دیگر نقاط این کشور نیز باید زمینه را فراهم کنند.

انتهای پیام/پ

 لغو روادید در منطقه آزاد اروند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.