جوانان و متخصصان خوزستانی در برابر معضل بیکاری/صنایع آلاینده کارون تعطیل شوند

معاون اول رئیس جمهور گفت: هرچند حجم زیادی از جوانان ما بیکار هستند اما جوانان خلاق در کشور زیاد هستند و این بهترین فرصت پیش روی مدیران است.

جوانان خلاق بهترین فرصت پیش روی مدیران هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،اسحاق جهانگیری ساعتی پیش در جلسه شورای اداری استان خوزستان با بیان اینکه مشکل بیکاری در کشور همه گیر است، اظهار کرد: ما از این باخبر هستیم که بیکاری صدای جوانان را دراورده است اما باید بدانیم که همه ما یک کشور هستیم و باید به صورت یکپارچه مشکل را حل کنیم.

وی با بیان اینکه بیکاری مشکلات زیادی را برای جوانان و متخصصان خوزستانی به وجود آورده است، گفت: از نظر اقتصادی یکسری مسائل در کل کشور پیش روی ما است و باید با منابع مالی محدود به دنبال بهترین راهکار بگردیم.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: هرچند حجم زیادی از جوانان ما بیکار هستند اما مدیران ما باید بدانند که جوانان خلاق در کشور زیاد هستند و این بهترین فرصت پیش روی مدیران است.

افزایش اختیارات استانداران در بودجه 97

وی با اشاره به ساخت کارخانه فولاد شادگان به دست متخصصان ایرانی افزود: یک شرکت آمریکایی از ما به دلیل ساخت این کارخانه شکایت کرده و مدعی است که برای ساخت این کارخانه از دانش انها کپی شده است. امروز شرکت‌های ایرانی در مناقصات ساخت نیروگاه شرکت می‌کنند و برنده مناقصه می‌شوند که نشان از تخصص و دانش آنها است.

جهانگیری با بیان اینکه در برخی از مدیریت‌ها با مشکل مواجه هستیم، بیان کرد: برخی از بنگاه‌های اقتصادی خوزستان هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری کردند ولی 10 درصد سود از این بنگاه‌ها خارج نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مدیریت‌های ملی و استانی باید خلاق، شجاع و با انگیزه باشند، اظهار کرد: این مدیران باید از آبرو و انرژی خودشان مایه بگذارند و اگر به این نقطه برسیم حتما چالش‌های پیش رو را حل می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به بودجه سال 97 افزود: بخش وسیعی از بودجه‌های عمرانی و کشاورزی را به استانداران واگذار کردیم تا روند پیشرفت کارها سریع‌تر شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و توجه دولت به این موضوع گفت: بودجه‌های ملی در این حوزه را به استان‌ها دادیم تا کارها با نظارت استانداران دنبال شود.

اختصاص 480 میلیارد تومان برای اشتغالزایی در روستاهای مرزی خوزستان

وی با اشاره به اهمیت حل مشکلات اشتغال اظهار کرد: در بودجه 96 و 97 فعال کردن واحدهای صنعتی کوچک و متوسط در اولویت اقدامات دولت قرار گرفت و منابع مالی خوبی نیز برای انها در نظر گرفته شد.

جهانگیری افزود: برخی از مسئولان اطلاع دادند که مدیران بانک‌ها همکاری خوبی با مسئولان استانی ندارند و م از آنها خواستیم که این مسئله را به صورت جدی در خوزستان دنبال کنند تا حل شود.

وی بیان کرد: در سال 96 برای بحث اشتغال روستاهای مرزی یک و نیم میلیارد دلار اختصاص یافت که براساس نرخ اشتغال در هر استان توزیع شد و سهم استان خوزستان از این اعتبارات 480 میلیارد تومان است.

صنایع آلاینده کارون تعطیل شوند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه در بودجه 97 برای مشارکت بخش خصوصی انگیزه‌های خوبی ایجاد کردیم، اظهار کرد: بودجه مورد نیاز برای جذب سرمایه گذاران از نظام بانکی و صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات ویژه برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان گفت: در برنامه ششم توسعه حل مشکلات کارون دیده شده و اگر مشکل آب و فاضلاب خوستان حل شود، بخش زیادی از آلودگی کارون نیز برطرف می‌شود چرا که عمده آلودگی‌ها مربوط به سرریز فاضلاب است.

جهانگیری عنوان کرد: به منظور اجرایی شدن مصوبات مربوط به حوزه آب مدیران استانی خوزستان باید کارخانه داران و یا صنایعی که فاضلاب خود را در کارون می‌ریزند، تعطیل کنند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.