کاهش فاصله مصرف‌کننده و تولیدکننده مرکبات با ایجاد بازار جدید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: فاصله مصرف‌کننده و تولیدکننده با شناسایی و ایجاد بازار رقابتی جدید کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید بازار‌های جدیدی برای مصرف مرکبات پیدا کنیم و کمک شود تقاضا در بازار ایجاد شود تا با این امر بتوانیم فاصله مصرف‌کننده و تولیدکننده را کاهش داده و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده کار کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما فراهم کردن شرایط عرضه است تا تولیدکننده مشکلی برای عرضه محصول خود نداشته باشد، افزود: سازمان تعاون روستایی که شبکه‌ای گسترده است باید وارد بازار شود و محصول تولیدکننده را به دست مصرف‌کننده برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سازمان تعاون روستایی در کشور هم امکانات را دارد و هم توان عرضه را دارد و تنها با اراده محکم می‌توانند اهداف مورد نظر را محقق کند.

حیدرپور با بیان اینکه باید تلاش شود اعتماد بین تولیدکننده و مصرف کننده به‌وجود آید، افزود: باید از ظرفیت تشکل‌هایی که با سیاست حمایت از تولید، عرضه مستقیم به بازار و کاهش فاصله تولید تا مصرف شکل گرفت استفاده شود.

وی گفت: منابع تسهیلاتی برای تولیدکننده و تشکل‌های تولیدی وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: تلاشمان این است برای عرضه مناسب مرکبات پلی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده بزنیم و در این امر با ظرفیت تشکل‌ها می‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

حیدرپور افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن ظرفیت سورتینگ‌های دارای پروانه استان است و ۲۵ هزار باغدار عضو اتحادیه باغداران هستند که همه این‌ها ظرفیت خوبی برای تولید و توزیع گسترده محصولات باغی است.

وی با بیان اینکه واسطه‌ها باید منصفانه عمل کنند و سود حاشیه بازار را به تولیدکننده بدهند، گفت: قیمت محصول تولیدی و عرضه آن به بازار باید منصفانه باشد تا اعتماد بین تولیدکننده و مصرف کننده پایدار بماند.

انتهای پیام/آ

ایجاد پلی اقتصادی بهینه میان مصرف کننده و تولید کننده مرکبات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.