قرارداد برق کاسا یک هزار امضا شد

قراردادهای انتقال برق کاسا یک هزار و ساخت سب استیشن ۵۰۰ کیلوولت ارغندی، در آغاز جلسۀ شورای عالی اقتصاد با حضور مقامات دولت وحدت ملی به امضا رسید.

قرارداد برق کاسا یک هزار امضا شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، قراردادهای انتقال برق کاسا یک هزار و ساخت سب استیشن ۵۰۰ کیلوولت ارغندی، در آغاز جلسۀ شورای عالی اقتصاد با حضور مقامات دولت وحدت ملی به امضا رسید.

در این مراسم که در ارگ انجام شد، قرارداد لین انتقال برق کاسا یک هزار به ارزش ۲۳۵.۱۶ میلیون دالر، میان «امان الله غالب»، رئیس اجرائی شرکت برشنا و مسئولین کمپانی های هندی KPTL  و KEC  به امضا رسید.

پروژه کاسا یک هزار یا انتقال برق ۵۰۰ کیلوولت از کشورهای آسیای میانه به پاکستان، حدوداً ۷۶۵ کیلومتر طول دارد که ۵۶۳ کیلومتر آن از افغانستان عبور می کند و در سه بخش در خاک افغانستان تطبیق می گردد.

قرارداد بخش اول این پروژۀ بزرگ اقتصادی به ارزش ۷۶.۹ میلیون دالر با کمپانی KPTL، بخش دوم به ارزش ۸۵.۴۳ میلیون دالر و بخش سوم به ارزش ۷۲.۸۳ میلیون دالر با کمپانی دKEC عقد گردیده است که تمام پول آن به شکل کمک بلاعوض از سوی بانک جهانی پرداخته می شود.

کار عملی این پروژه در ماه آپریل ۲۰۱۸ آغاز و در مدت سه سال به پایان خواهد رسید.

پروژه کاسا یک هزار در خاک افغانستان در مسیر خود از ۶۰۰ قریه، ۲۳ ولسوالی و ۶ ولایت در شمال شرق، شمال و شرق افغانستان می گذرد و طبق گفته مسئولین، تاثیر مثبتی بر زندگی 152 هزار خانواده که در امتداد مسیر آن زندگی می کنند خواهد گذاشت.

همچنین در این مراسم، قرارداد اعمار سب استیشن ۵۰۰ کیلوولت ارغندی توسط امان الله غالب، رئیس اجرائی شرکت برشنا و مسئول کمپانی مشترک هندی و افغانی Techno-RGM JV به امضا رسید.

هزینه اعمار این سب استیشن ۳۲.۲ میلیون دالر بوده که از سوی بانک انکشاف آسیایی پرداخت می شود و با تکمیل شدن آن، چهار لین ۲۲۰ کیلوولت از کابل به ولایات جنوبی، شرقی و جنوب شرقی تمدید خواهد یافت.

کار عملی سب استیشن ۵۰۰ کیلوولت ارغندی در ماه جنوری ۲۰۱۸ آغاز می گردد و در مدت دو و نیم سال تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.