باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

هلال احمر شعبه دوم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی/ اتوبوس پیوندی به ساختمان صلح رسید + جوابیه

بیش از 2 ماه از آمدن پیوندی به جمعیت هلال احمر می گذرد و او حالا دست به تغییر اکثر معاونان این جمعیت زده است.

هلال احمر شعبه دوم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی/ اتوبوس پیوندی به ساختمان صلح رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 11 مهرماه که حکم علی اصغر پیوندی برای ریاست جمعیت هلال احمر صادر شد، پیش بینی می شد که او دست به تغییرات گسترده در هلال احمر خواهد زد.

اگر امیرمحسن ضیایی یک سال با معاونانی که محمد فرهادی منصوب کرده بود کار کرد و سپس دست به تغییر برخی معاونان خود زد، حالا پیوندی نیامده بیشتر معاونان و روسای سازمان های وابسته به هلال احمر را تغییر داده است.

درست است که باید به یک مدیر حق بدهیم نیروی زیر دست خود را انتخاب کند، اما اینکه بدون امتحان کردن یک نیرو و سنجیدن توانایی های او، دست به تغییرات گسترده زند، قابل قبول نیست.

هر مدیری می تواند تیم مدیریتی خود را انتخاب کند و طبیعتا بعد از آن نسبت به عملکرد مجموعه خود نیز پاسخگو باشد. در چنین شرایطی انتقاد به مدیری که دست او در انتخاب مجموعه کاری اش بسته است، غیرمنصفانه خواهد بود.

در مورد تغییرات انجام شده در هلال احمر نیز بهتر بود که پیوندی، دست به انتخاب مدیرانی از بدنه هلال احمر می زد. مجموعه هلال احمر در بدنه خود دارای مدیران توانمندی است که هر یک می توانند سالها تجربه خود در این جمعیت را در اختیار پیوندی قرار دهند تا او بتواند در 4 سال فعالیتش در هلال احمر، آن را با موفقیت اداره کند.

نکته بعدی در خصوص تغییرات در هلال احمر، حضور افرادی در این جمعیت است که سابقه فعالیت در این مجموعه را نداشته و به طور کلی با این مجموعه نا آشنا هستند.

همچنین بیشتر منصوبان پیوندی، پیشتر با او در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یا سازمان نظام پزشکی همکار بوده اند و مسلما نا آشنایی آن‌ها با هلال احمر به این جمعیت آسیب می رساند.

پیوندی در اولین اقدام در نخستین روزهای حضورش در هلال احمر، رمضانی را با خود از شهید بهشتی به ساختمان صلح آورد و جایگزین رحمتی در اداره کل روابط عمومی کرد.

بعد از آن نوبت به تغییرات پی در پی رسید و طی چند روز، چندین حکم انتصاب در ساختمان صلح صادر شد. در این میان تنها موردی که پیوندی برای آن دست به انتخاب از مجموعه هلال احمر زده است، معاونت پشتیبانی است که محمد شهریاری به جای گرجی، معاون برکنار شده، منصوب شد. البته برای شهریاری فعلا حکم سرپرستی صادر شده است.

در موردی دیگر پیوندی در اقدامی عجولانه دست به تغییر معاون آموزشی جمعیت هلال احمر زد و شریفی را با سابقه فعالیت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جایگزین جمال الدینی کرد.

این انتصاب از آن حیث دارای اهمیت است که معاونت آموزشی به عنوان یکی از مهمترین معاونت های هلال احمر به شمار می رود. معاونتی که بحث آموزش نیروهای و داوطلبان را در کنار مسائل مربوط به آموزش همگانی بر دوش دارد.

در دیگر تغییرات او در احکامی جداگانه عاطفه رئوفی را به عنوان رئیس مراکز درمانی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات متحده عربی (دبی) و سید محمد اکرمی را به سمت رئیس مجتمع دارویی درمانی هلال ایران منصوب کرد.

از ساختمان صلح همچنین خبر می رسد که پیوندی در صدد تغییر معاون بهداشت، درمان و توانبخشی، رئیس سازمان جوانان، رئیس سازمان داوطلبان، رئیس سازمان تجهیزات پزشکی و دبیرکل است.

این تغییرات گسترده زمانی جالب می شود که بدانیم افراد تازه منصوب شده به غیر از یک مورد، هیچگونه سابقه فعالیتی در هلال احمر نداشته اند. البته خوبی این تغییران آن است که بعدها در صورت بروز مشکلات، رئیس جدید نمی تواند تقصیر را به گردن مدیرانی بیندازد که دیگران منصوب کرده اند.

متن جوابیه هلال احمر به خبر فوق به شرح زیر است:

نظر به درج مطلبی با عنوان «هلال‌احمر شعبه دوم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی/ اتوبوس پیوندی به ساختمان صلح رسید» در گروه اجتماعی (تعاون و رفاه) باشگاه خبرنگاران در تاریخ 21 آذرماه 1396؛ خواهشمند است دستور فرماييد به‌منظور تنوير افكار عمومي، نسبت به چاپ متن جوابیه جمعیت هلال‌احمر(به‌شرح ذیل)، اقدام مقتضی به‌عمل آید. از مساعدتی که می‌فرمایید کمال تشکر را دارم.

1- ابتدا ضروری است تا توجه مدیریت آن رسانه( و به‌خصوص نویسنده این مطلب) را به این نکته مهم جلب کرد که تغییر مدیران مجموعه از اختیارات اصلی هر یک از مدیران و روسای سازمان‌ها و نهادها است و لذا اینکه نویسنده در این مطلب بی‌پروا از عناوینی چون «تغییرات اتوبوسی» بهره‌برداری کرده است به نوعی نادیده گرفتن و تجاوز به این حق از سوی نویسنده مطلب تلقی شده و به نظر می‌رسد جز تشویش اذهان عمومی و جوسازی علیه تیم مدیریتی جدید هلال‌احمر؛ هدف دیگری را دنبال نمی‌کرده است.

2- جمعیت هلال احمر دارای صدها پست مدیریتی است که از ابتدای حضور رئیس جدید جمعیت تنها 6 انتصاب جدید صورت گرفته است. از میان این 6 انتصاب فقط 2 انتصاب سابقه فعالیت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را داشته اند که تنها یکی از آنها رسما از کارکنان آن دانشگاه محسوب می شود. بدین ترتیب اطلاق عنوان " شعبه دوم" و " تغییرات اتوبوسی" صرفا یک ادعای بی اساس محسوب می شود.

3- درباره هلال‌احمری‌بودن یا نبودن مدیران نیز باید توضیح داد که بر خلاف آنچه در این مطلب تاکید شده که «...هیچگونه سابقه فعالیتی در هلال احمر نداشته‌اند»؛ مدیران تازه منصوب شده ناآشنا با فعالیت‌های هلال‌احمر نبوده و پیش از این تعاملات و ارتباطات زیادی با مجموعه هلال احمر داشته اند این در حالی است که مدیران جابه‌جا شده از دوره مدیریتی سابق (در سمت‌هایی چون معاونت‌های پشتیبانی و آموزش یا رئیس مجتمع دارویی – درمانی هلال و مدیرکل روابط‌عمومی) نیز در بدو انتصاب خود سابقه هلال‌احمری نداشته و به مرور با این مجموعه آشنا شدند و لذا نتیجه‌گیری نویسنده این مطلب مبنی بر اینکه « ناآشنایی آن‌ها با هلال احمر به این جمعیت آسیب می‌رساند»؛ چندان علمی و مستند نیست؛ چراکه ملاک عملکرد صحیح هلال‌احمر مجموعه تخصصی و ماهر این نهاد مردمی یعنی امدادگران، جوانان و داوطلبانی است که در اقصی نقاط جهان در حال خدمت‌رسانی به هموطنان هستند که البته مدیریت مدیران خوشنام و دارای سابقه خدمت در بخش‌های مختلف مدیریتی کشور نیز، مکمل فعالیت‌های آنها خواهد بود .

4- به علاوه در این مطلب عنوان شده است که دکتر پیوندی در نخستین روزهای خدمت خود؛ مدیرکل روابط‌عمومی جدید خود را نیز به همراه آورده است که در این زمینه نیز همانگونه که خبرنگاران رابط آن رسانه با هلال‌احمر، کاملا در جریان هستند؛ رئیس جدید جمعیت به دنبال استعفای مکرر مدیرکل روابط‌عمومی حتی در زمان رئیس قبلی اقدام به جایگزینی نمود.

5-قطعا همانگونه که در بسیاری از سازمان ها و نهادهای مدیریتی کشور نیز شاهد آن بوده و هستیم، روسای هر سازمانی سعی می کنند ترکیب مناسبی از مدیران همسو و همفکر با برنامه های مدیریتی خویش با مدیران با تجربه موجود در سازمان ایجاد نمایند تا برنامه های ارائه شده سریع تر و مطلوب تر به مرحله اجرا درآید. چنانچه در دوره قبلی شاهد تغییر مدیران سازمان های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، معاونت پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس، بهداشت و درمان و توانبخشی، مجتمع دارویی و درمانی هلال احمر، بیمارستان نورافشار، مراکز درمانی خارج از کشور، شرکت سرمایه گذاری هلال ایران، شرکت هلی کوپتری نوید، مدیران عامل چند استان و... بودیم از این رو حاشیه پردازی رسانه ای درباره این تغییرات بدون تردید صرفا یک نوع سوژه پردازی ژورنالیسی محسوب می شود و برای افکار عمومی چندان قانع کننده نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۲ دی ۱۳۹۶
خدا امدادگران هلال احمر را حفظ کنه
آخرین اخبار