سناتور آمریکایی: عامل حمله نیویورک از جمله پیروان وهابیت عربستان است

سناتور ایالت ویرجینیا آمریکا گفت عامل حمله شب گذشته در نیویورک از جمله افرادی است که از وهابی‌گری عربستان پیروی می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ریچارد بلک، سناتور جمهوری خواه ایالت ویرجینیا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشاتودی گفت عامل حمله نیویورک از جمله افرادی است که از وهابی‌گری عربستان پیروی می‌کنند.

او در پاسخ به پرسشی با اشاره به حملات ۱۱ سپتامبر و حمله شب گذشته در نیویورک گفت: این افراد همان افرادی هستند که از عربستان سعودی و نوع «اسلام» آن که وهابی‌گری است، پیروی می‌کنند. این بسیار هولناک است. ما در اینجا با فردی افراط‌گرا از بنگلادش روبرو هستیم. او (عامل حمله نیویورک) تلاش کرد تا آنجا که ممکن است خود را وارد جمعیت کند تا بیشترین خسارات و تلفات ممکن را به همراه داشته باشد.

این سناتور آمریکایی افزود: حقیقت این است که جهان متمدن به این نتیجه برسد مادامی که ما مرز‌های خود باز نگه داریم و به هر فردی با هر عقیده‌ای اجازه ورود داده شود، ما با افزایش حملات تروریستی در اینجا و سراسر جهان روبرو خواهیم شد. ما در مدت صد سال شاهد حملات تروریستی در خاک آمریکا نبودیم. به یکباره ما شاهد این موضوع در هر هفته هستیم. این موضوع تنها در آمریکا روی نمی‌دهد بلکه ما در اروپا هم شاهد این موضوع هستیم. هر جایی که مرز‌های خود را باز می‌کند و به افراد با هر نوع عقیده‌ای اجازه ورود را می‌دهد در معرض حملات تروریستی قرار دارد.

بلک در بخشی دیگر از این مصاحبه درباره تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس اشغالی گفت: به نظرم این تصمیم برای آرام کردن خاورمیانه کمک‌کننده نبود. رئیس جمهور پوتین از نظر دیپلماتیکی پیشرفت‌های خوبی داشته است. ارتش سوریه توانسته است که قهرمانانه بیشتر مناطق کشور را از دست تروریست‌ها آزاد کند. ترامپ تلاش می‌کند که به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کند. این یکی از وعده‌های وی بود. معتقد نیستم که علت حمله نیویورک ناشی از تصمیم رئیس جمهور ترامپ باشد. به نظر من فردی که به خود بمب می‌بندد و آن را منفجر می‌کند از مدت‌ها پیش افراط‌گرا شده است، اما باید بگویم که به خاطر این تصمیم شاهد «اقدامات خشونت‌بار» در فلسطین بوده‌ایم، اما هنوز معلوم نیست که این تصمیم تا چه اندازه اثرگذار باشد.

انتهای پیام/

سناتور آمریکایی عامل حمله نیویورک را از طرفداران وهابیت عربستان دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
تا آل سعود هست تروریستم هست
آخرین اخبار