صادرات استان مرکزی تا پایان سال به یک میلیارد دلار می‌رسد

استاندار مرکزی گفت: صادرات استان مرکزی تا پایان سال به یک میلیارد دلار می‌رسد.

آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه نشست تخصصی صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: تا پایان سال جاری صادرات استان مرکزی به یک میلیارد دلار خواهد رسید و اگر تولید کنندگان ما تلاش بیشتری در زمینه رفع مشکلات صادراتی انجام دهند این رقم در سال آینده به ۲ میلیارد دلار هم خواهد رسید.

آقازاده با بیان اینکه صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد داشته است افزود: در حال حاضر فرصت خوبی برای صادر کنندگان ما با کشور‌های عراق، افغانستان و سوریه ایجاد شده است و اتاق بازرگانی ما می‌تواند با احداث یک مکان تجاری در کشور‌هایی مثل عراق و افغانستان نیاز‌های غذایی، شیمیایی و معدنی خود را از طریق کشور ما تامین کنند.

وی با اشاره به اینکه منابع دولت محدود است و یکی از راه‌های پیشرفت کشور، گسترش صادرات است ادامه داد: برگزاری جلسات با صادرکنندگان و تولیدکنندگان موجب آشنایی دولت و مسئولان با مشکلات صادر کنندگان می‌شود.

استاندار مرکزی تصریح کرد: این یک معامله برد برد است و ما به عنوان مسئولان استان از نزدیک با مشکلات صادر کنندگان و تولید کنندگان آشنا و در رفع آن تلاش می‌کنیم.

نبودن دفاتر صادراتی در کشور‌های مقصد، نوسانات قیمت‌های ارز، ضعف مدیریت در تقویت صادرات، یکپارچه نبودن قیمت در خارج از کشور، شناخت نداشتن از بازار هدف، وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر دولت در زمینه گمرکات و بیمه کالا، کمبود نمایشگاه‌های بین المللی در استان مرکزی و نبود تبلیغات خارجی از عمده‌ترین مشکلات صادر کنندگان و تولید کنندگان استان مرکزی است.

انتهای پیام / ج

افزایش صادرات استان مرکزی به یک میلیارد دلار در سال ۹۶

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.