انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه دامپزشکی زرند

کارگروه پیشگیری از وقوع جرم با محوریت اقدامات پیشگیرانه در حوزه فعالیت های دامپزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کارگروه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند  با حضور  قویدل دادستان و سرهنگ چوگانی فرمانده نیروی انتظامی و  لطفعلی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان و سایر قضات در محل دفتر دادستان شهرستان برگزار شد.

 لطفعلی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زرند به اقداماتی نظیر طرح ردیابی گوشت مرغ ،ساماندهی کشتارگاه دام و طیور و مراکز عرضه فراورده های خام دامی، راه اندازی کمیته ارتقاء کیفیت شیر و لبنیات شهرستان اشاره کرد.


لطفعلی پور در خصوص بحث شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که از بیماری های مشترک بوده و در بسیاری از استان های کشور با شیوع در طیور و ماکیان صنعتی باعث ایجاد خسارت میلیاردی در این صنعت شده است اشاره نمود و اعلام کرد؛ خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه ای که توسط دامپزشکی و با همکاری و حمایت مراجع قضایی و نیروی انتظامی انجام شده تاکنون موردی از بیماری در استان گزارش نشده است.


در ادامه آقای قویدل دادستان شهرستان ضمن خیر مقدم به حاضرین از اقدامات انجام شده تشکر نمود و خواستار ادامه این فعالیت ها جهت ارتقاء بیش از پیش بهداشت عمومی شهرستان شد.

وی اعلام نمود؛ مقرر گردیده است همکاران قضایی کمیته ای را جهت بازرسی های سر زده از کشتار گاه های دام و طیور و مراکز عرضه فراورد های خام دامی سطح شهرستان تشکیل نموده و از این پس بصورت روتین از این مراکز بازدید انجام شده تا ضمن مشاهده مستقیم از روند تولید و عرضه همچنین با موارد تخلف در محل رسیدگی گردد.

دادستان شهرستان یکی از معضلات شهرستان را اغماض های برخی مسئولین در زمینه برخورد با متخلفین دانست که باعث ایجاد حاشیه های امنی برای افراد سود جو و متخلف شده است و اظهار داشت؛ بایستی در امر نظارت بویژه در زمینه نظارت بهداشتی بدون هیچ اغماضی با افراد متخلف برخورد گردد.

 قویدل همچنین برخی خلاء های موجود در قوانین دامپزشکی را باعث ایجاد وقفه هایی در امر رسیدگی به موراد تخلف دانست گفت:اداره دامپزشکی بایستی ضمن بازنگری در قوانین جاری خلاء های موجود را رفع نماید.


در ادامه سرهنگ چوگانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نیز با اشاره به برخی مشکلات موجود آمادگی نیروی انتظامی را برای همکاری لازم در زمینه کنترل نقل و انتقال دام و فراورد های خام دامی و نظارت بهداشتی موارد مذکور اعلام کرد.

انتهای پیام/ی

اغماض های برخی مسئولان در زمینه برخورد با متخلفان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار