مدیرکل استاندارد استان گلستان:

آسانسور هر اداره‌ای ایمن نباشد پلمب می‌شود

مدیرکل استاندارد استان گلستان با اشاره به اهمیت ایمنی و سلامت مردم، گفت: در این حوزه با هیچ فرد و مقامی شوخی نداریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان گلستان دیشب در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس که در سالن جلسات این اداره و با حضور جمعی از مدیران و مسوولان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به رسالت‌های مهم و خطیر سازمان ملی استاندارد در کشور، گفت: هر نظارت و بازرسی درکشور نیازمند یک معیار و خط کش است که این معیار در کشور ما بدون تردید استاندارد ملی ایران است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان یکی از بزرگ‌ترین گام‌های حمایت از تولید بومی که اداره کل استاندارد استان برداشته شده است، گفت: ما دراستان گلستان با همکاری صنایع و فعالان بخش تولید با ورود به عرصه استاندارد سازی محصولات بومی توانسته ایم بخش قابل توجهی از تولیدات بومی استان و حتی برخی صنایع دستی را نیز به جایگاهی برسانیم که نشان استاندارد را کسب کرده و به عنوان یک محصول جدید استاندارد در سطح ملی به ثبت برسند.

مدیرکل استاندارد استان گلستان با تاکید بر اینکه استاندارد سازی محصولات علاوه بر تضمین کیفیت کالا موجب ماندگاری محصولات می‌شود، افزود: اعتماد مردم به این محصولات نیز به همین میزان افزایش قابل توجهی خواهد داشت که طبیعتا در رونق تولید نقش به‌سزایی ایفا خواهد کرد.

فرمانی با اشاره به اینکه در حوزه تشخیص کیفیت و عیار محصولات گران بها مانند، طلا و نقره این سازمان ملی استاندارد است که به عنوان تنها مرجع رسمی می‌تواند اظهار نظر کند، ادامه داد: بر روی این محصولات یک کد انحصاری درج شده است که شامل یک حرف لاتین به عنوان نشان دهنده استان محل تولید طلا و یک عدد به عنوان شماره کارگاه ساخت در آن استان است.

وی از ابلاغ جدید ساختار اداری سازمان ملی استاندارد در هفته‌های گذشته خبر داد و گفت: در این ساختار جدید رئیس سازمان ملی استاندارد به صورت مستقیم با شخص رئیس جمهور تعامل داشته و به عنوان معاون وی نیز معرفی شده و مشغول کار می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان گلستان با اشاره به اینکه در مورد موضوع آسانسور و لزوم رعایت نکات ایمنی آن، حجت را بر همه ادارات و نهاد‌ها تمام کرده‌ایم، گفت: آسانسور تمامی ادارات و نهاد‌های خصوصی و عمومی مورد بازدید کارشناسان ما قرار گرفته و در این حوزه که به سلامت و ایمنی مردم مربوط است هیچ گذشت و اغماضی نخواهیم داشت.

فرمانی با تاکید بر اینکه سلامت مردم خط قرمز ما در حوزه مرتبط با آسانسور است، افزود: آسانسور هر اداره و نهاد استان گلستان که اصول ایمنی در آئین‌نامه‌ها را رعایت نکرده باشد قطعا بدون هیچ‌گونه اغماضی از سوی ادارات استاندارد شهرستان‌ها پلمب خواهد شد.

انتهای پیام/م
 

آسانسور غیر ایمن پلمب می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.