باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

پاسخ نماینده اوقاف به ادعای شهردار منطقه ۱۲

حجت الاسلام گلزاری نماینده سازمان اوقاف در شهرداری تهران،با توجه به صحبت های اخیر شهردار منطقه 12،پاسخگوی ناامن بودن املاک وقفی این منطقه شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا پیمان محسنی شهردار منطقه ۱۲ درخصوص موقوفه بودن نیمی از املاک این منطقه و مالکیت سازمان اوقاف، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از ساختمان‌های رها شده و متروکه تهران در منطقه ۱۲ به ویژه در محدوده تاریخی بازار تهران قرار دارد؛ لازم است تا سازمان‌هایی که مالکیت این بنا‌ها را برعهده دارند، ورود جدی‌ای نسبت به تعیین تکلیف این بنا‌ها داشته باشند. بخش زیادی از این ساختمان‌ها مربوط به سازمان اوقاف است که به دلیل رها شدن متروکه شده و در آستانه تخریب قرار دارند.
 
آنطور که پیمان محسنی می‌گوید؛ در چند سال اخیر ورود به این ساختمان‌ها و شناسایی آن‌ها از سوی شهرداری منطقه انجام شده است. طبق آخرین جلساتی که با مسئولان سازمان اوقاف داشتیم مقرر شد تا در زمینه تعیین تکلیف این ساختمان‌ها با شهرداری منطقه همکاری لازم را داشته باشند.
 
یکی از طرح‌های پیشنهاد شده از سوی شهرداری منطقه ۱۲ به سازمان اوقاف، معرفی سرمایه گذاری بخش خصوصی و یا خود شهرداری در خصوص ساخت و ساز این املاک بوده که با استقبال سازمان مذکور روبه رو شده است.
 
به همین منظور حجت السلام گلزاری نماینده سازمان اوقاف در شهرداری استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت دراین باره با اشاره به خبره بودن شهردار منطقه ۱۲ در امور شهرداری و آشنایی خود با محسنی بیان کرد: بنده بعید می‌دانم که نیمی از املاک منطقه ۱۲ متروکه و اوقافی باشد، چرا که ساختمان‌های ناامن و متروکه اوقافی نیست. بعضی از این ساختمان‌ها مالک عیان دارد و فقط عرصه آن‌ها موقوفه است.
 
وی ادامه داد: تعداد کمی از املاک این منطقه وجود دارد که هم عرصه و هم عیان وقف است. منطقه ۱۲ بافت‌های قدیمی، میراثی متعددی دارد، و ما تا امروز توانستیم تعامل خوبی را هم با میراث فرهنگی و هم شهرداری تهران داشته باشیم.
 
نماینده سازمان اوقاف در شهرداری تهران با بیان طرح توسعه امامزاده یحیی (ع) در این منطقه گفت: طرح توسعه امامزاده یحیی (ع) هزینه‌های بسیاری را درگیر خود می‌کند، که بخشی از آن را سازمان اوقاف، میراث فرهنگی و سهم زیادی را شهرداری تهران باید تهیه کنند. البته در این زمینه کار‌هایی با شیب ملایم صورت گرفته است، اما، چون بافت منطقه، یک بافت میراثی است. نهاد‌های مختلفی باید باهم هماهنگ شوند.
 
حجت الاسلام گلزاری با اعلام آمادگی سازمان اوقاف و امور خیریه بر همکاری بیشتر با شهرداری و برطرف کردن ساخت و ساز‌ها عرصه‌های وقفی، اظهار کرد: از اینجا آمادگی سازمان اوقاف را پیرامون هر نوع همکاری را با شهرداری تهران و میراث فرهنگی، برای رفع موانع ساخت و ساز متناسب با کاربری‌هایی موجود، اعلام می‌کنم تا هرجایی که شهرداری تهران اعلام کنند و تصمیم بگیرند، جلسه‌ای را درخصوص املاک اوقافی مناطق تهران داشته باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار