ولایتی:

تبریز در تاریخ کشور جایگاه ویژه ای دارد

علی اکبر ولایتی گفت: تبریز در تاریخ کشور جایگاه ویژه ای دارد و ایران تمامیت ارضی گذشته خود را مدیون آذربایجانی‌ها است.

تبریز در تاریخ کشور جایگاه ویژه ای دارد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛علی اکبر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنا دانشگاه آزاد اسلامی ،صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه تبریز در تاریخ کشور جایگاه ویژه ای دارد اظهار کرد: ایران تمامیت ارضی گذشته خود را به دلیل حکومت صفوی‌ها مدیون آذربایجانی‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در تاریخ آذربایجان، صفویه با حکومت خود، هویت ایرانی و اسلام اهل بیتی و ید واحد اقوام ایرانی را احیا کرد گفت: در خیلی از اوقات این کشور اشغال بود که با وحدت و اتحاد، ایران دوباره ایران شد ولی وقتی کشور عثمانی اشغال شد، بعد از آن به 30 کشور تبدیل شد.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه آذربایجان در دوران سلطان محمد خدابنده در دست عثمانی بود که شاه عباس آمد آزاد کند، دید مردم تبریز خودشان آزاد کردند تصریح کرد: تعبیر درستی است که آذربایجان سر ایران است و دروازه ایران به غرب و اروپا است.

ولایتی با بیان اینکه بزرگان زیادی از این خطه برخاستند که ستون‌های محکم اسلام و تشیع هستند گفت: علامه طباطبایی، علامه امینی، شهریار، آیت الله خامنه ای، علامه جعفری گوهرهای نابی است که تاریخ به روی خود نمونه‌های آن را ندیده است.

وی تاکید کرد: آذربایجان همین حالا هم استوانه است و موقعیت حساس منطقه است و باید توجه به این منطقه بیش از پیش باشد.

علی اکبر ولایتی برای شرکت در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی امروز وارد تبریز شد.

انتهای پیام/ع

سفر ولایتی به تبریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.