نتانیاهو «منفورترین» چهره سیاسی خاورمیانه شد

در نظرسنجی موسسه پیو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با محبوبیتی کمتر از ۵ درصد، به عنوان منفورترین چهره سیاسی منطقه شناخته شد.

نتانیاهو «منفورترین» چهره سیاسی خاورمیانه شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو اسرائیل؛ جدیدترین نتایج نظرسنجی موسسه «پیو»  از شهروندان لبنان، تونس، اردن، ترکیه و اراضی اشغالی نشان می دهد، «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با میزان محبوبیتی کمتر از 5 درصد، «منفورترین» چهره سیاسی در خاورمیانه است.

بر اساس این نظرسنجی -که روز دوشنبه منتشر شد- تعداد زیادی از شهروندان اردنی، لبنانی، تونسی و ترکیه‌ای، نتانیاهو را چهره سیاسی «منفور» معرفی کردند. 94 درصد از شهروندان اردنی که کشورشان از سال 1994 به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی اهتمام داشته است، نتانیاهو را یک مقام منفور می دانند و فقط یک درصد او را شخصیت تا حدودی محبوب دانستند. در لبنان نیز 97 درصد شهروندان از نتانیاهو ابراز انزجار کرده‌اند و معتقدند او منفورترین چهره سیاسی در جهان است.

نتایج نظرسنجی پیو در ترکیه نشان داد 63 درصد از مردم این کشور نتانیاهو را در راس فهرست منفورترین چهره های سیاسی خاورمیانه معرفی کردند که نسبت به سال 2015، رشد 21 درصدی داشته است. آنها همچنین حمایت خود را از سیاست های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه علیه اقدامات بی رحمانه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

گفته می شود مخالفت عمومی منطقه ای با سیاست های رژیم صهیونیستی علت اصلی منفور بودن نتانیاهو در میان سران خاورمیانه است. از سوی دیگر، تعلل وی برای ادامه مذاکرات صلح با فلسطینی ها یکی دیگر از علل منفور بودن نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی عنوان شده است. این در حالی است که نتانیاهو به واسطه رسوایی مالی، حمایت برخی احزاب داخلی را نیز از دست داده است.

در نظرسنجی پیو، شهروندان هر کشور مجاز به رای دادن به رهبر سیاسی خود نبودند. 

همچنین طبق نظرسنجی این موسسه مطالعاتی، نفوذ کشورهای روسیه، ترکیه و آمریکا در منطقه غرب آسیا طی 10 سال گذشته افزایش داشته است. همچنین 53 درصد از شرکت کنندگان در  این نظرسجی اعلام کردند ایران نقش مهمی در خاورمیانه دارد و طی 10 سال گذشته نفوذ این کشور در خاورمیانه با رشد همراه بوده است.

بر اساس این نظرسنجی، کمتر از یک سوم شرکت کنندگان نیز معتقدند بحران سوریه 5 سال دیگر به پایان می رسد.

انتهای پیام/

نتانیاهو، منفورترین چهره سیاسی خاورمیانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
انشالله نابودی اسرائیل والسعود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۱:۱۹ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
همیشه بد از بدتر هم بوده و هست / نتانیاهو یه صهیونیست نباید ازش انتظار خوب بودن رو داشت . مرگبر اسرائیل وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
حیف رنگ ابی توی این عکس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
لعنت بر تو نتانیاهو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
همه بدبختی بی پولی بیکاری ما زیر سر همین نتانیاهو بخدا راست میگم خدا نابودت کنه مصیبت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
ای گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
خدا لعنت کند نتانیاهو
آخرین اخبار