باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد:

اما و اگرهای افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور

افزایش بی سابقه عوارض خروج از کشور در لایجه بودجه 97، با انتقادهایی همراه بوده و به نظر می رسد تایید این طرح، از سوی مجلس با اما و اگرهایی همراه است.

افزایش بی سابقه عوارض خروج از کشور با چاشنی حمایت از گردشگری داخلیبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان؛  افزایش سه برابری عوارض خروج از کشور ، به سوژه این روزهای شبکه های مجازی و اجتماعی تبدیل شده و دست مایه طنز بسیاری از هنرمندان شده است. 

بر پایه لایحه بودجه ۹۷ که دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده عوارض خروج از کشور از ۷۵ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان رسیده که این امر نشان از سه برابر شدن آن را دارد.

دولت برای توجیه افزایش عوارض خروج از کشور، ابتدا بحث سرمایه گذاری در زیر ساخت های گردشگری کشور را مطرح کرد که با ابراز نارضایتی افکار عمومی مواجه شد.

  افزایش عوارض خروج از کشور عاقلانه نیست 

مجیدرضا حریری عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  با بیان اینکه، عوارض خروج  از کشور در بسیاری از کشور‌ها دریافت نمی‌شود اظهار کرد: تعداد بسیار کمی از کشور‌های جهان اقدام به دریافت عوارض خروج از کشور می‌کنند و معمولا عوارض ورود به دلیل استفاده از امکانات و خدمات کشور میزبان، دریافت می‌شود.

وی با اشاره به افزایش هزینه سفردانشجویان و بیماران در صورت تصویب این لایحه اظهار کرد: وضع این تعرفه برای بیمارانی که برای پیگیری مراحل درمان چندین بار به خارج از کشور سفر می‌کنند چندان خوشایند نیست، این درحالی است که دانشجویان نیز که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می‌کنند با افزایش هزینه مواجه خواهند شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران، با بیان اینکه افزایش عوارض خروج از کشور به بهانه حمایت از گردشگری داخلی منطقی نیست، تصریح کرد: با توجه به عدم شفافیت و اشاره کلی به هزینه کردن در  زیرساخت گردشگری، این شائبه به وجود می آید که افزایش تعرفه، دستاویزی برای جبران کمبود بودجه است.

حریری در پایان، با اشاره به افزایش تعداد سفر‌های خارج از کشور اذعان کرد: متاسفانه به دلیل نداشتن زیرساخت برای گردشگری داخلی، گرایش به سفر‌های خارجی بیشتر شده که  این امر متاثر از خدمات و هتل‌های ارزان قیمت کشور‌های خارجی در قیاس با داخل کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
باز گرونی ؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خدایا به فریادمون برس .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
الان داره اجرا میشه یا هنوز تصویب نشده؟
آخرین اخبار