رای الیوم خبر داد؛

دیدار کنترل شده فرستاده مکرون با شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی/ محمد بن سلمان سرگردان شده است

بر اساس یک گزارش، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور فرانسه با شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی در حضور مقامات عربستانی دیدار کرده است.

دیدار کنترل شده فرستاده مکرون با شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی/ محمد بن سلمان سرگردان شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «رأی الیوم» نوشت فرستاده ویژه رئیس جمهور فرانسه و سفیر این کشور در ریاض، هفته گذشته با جمعی از شاهزادگان بازداشت‌شده سعودی در هتل «ریتز کارلتون» دیدار کردند.

روزنامه رأی الیوم به نقل از برخی منابع بلندپایه در پاریس از دیدار فرستاده ویژه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، و سفیر این کشور در عربستان با شاهزادگان بازداشت شده سعودی و خالد تویجری، مدیر دفتر عبدالله بن عبد العزیز، پادشاه پیشین عربستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، فرستاده ویژه رئیس جمهور فرانسه قصد داشت با تک‌تک شاهزادگان سعودی جداگانه دیدار کند؛ اما محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تصمیم گرفت فرستاده و سفیر فرانسه در یک نشست و با حضور شماری از مقامات رسمی عربستان با شاهزاده‌های بازداشت شده دیدار کنند و پافشاری زیاد طرف فرانسوی برای دیدار جداگانه با ولید بن طلال (ثروتمندترین شاهزاده عربستان) و متعب بن عبد‌الله، که آزاد شده است، با مخالفت طرف سعودی روبرو شد.

فرانسه تنها کشور اروپایی است که تمایل دارد از سرنوشت شاهزادگان سعودی که اوایل نوامبر گذشته به اتهام فساد مالی بازداشت شده‌اند، مطلع شود.

برخی از شاهزادگان سعودی همچنان با توافق کردن و چشم‌پوشی از بخشی از دارایی‌هایشان به نفع مقامات سعودی وابسته به دربار پادشاهی، با نظارت محمد بن سلمان، مخالفت می‌کنند.

شاهزاده ولید بن طلال مخالف هرگونه توافقی با بازپرس‌ها و خواستار محاکمه علنی است. او جریان مخالفت با توافق و چشم‌پوشی از بخشی از دارایی‌های خود را هدایت می‌کند و با اصرار بر محاکمه علنی درباره اتهاماتی که به وی نسبت داده شده است خواستار احضار برخی تجار و شرکت‌های بین‌المللی است تا در دادگاه شهادت بدهند و [بگویند] او چگونه توانسته است ثروت هنگفتش را به جای آنکه بیشتر از بازار‌های داخلی عربستان کسب کند، در بازار‌های بین المللی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی به دست آورده است.

رای الیوم نوشت: با گذشت بیش از یک ماه، ولیعهد عربستان با مشکلی واقعی روبرو شده است، او از یک سو نمی‌تواند شاهزاده‌های بازداشت شده را برای محاکمه علنی تحویل دادگاه دهد و از سوی دیگر نمی‌تواند آن‌ها را بی آنکه بخشی از دارایی‌هایشان را بپردازند آزاد کند، چرا که آزادی شاهزادگان بازداشت‌شده به معنای بی‌گناهیشان است.

کما اینکه ولیعهد عربستان نمی‌تواند، مانند کاری که حکومت‌ها با برخی مخالفان می‌کنند و مدت طولانی آن‌ها را زندانی می‌کنند، شاهزادگان سعودی را برای مدتی طولانی در بازداشت نگه دارد؛ زیرا این اقدام خشم و طغیان خاندان پادشاهی عربستان را به دنبال خواهد داشت. آن‌ها در خفقان شدیدی به سر می‌برند و اگر محمد بن سلمان این مسئله را با کمترین آسیب ممکن حل نکند، این خفقان می‌تواند به توطئه‌هایی منجر شود.

انتهای پیام/

دیدار فرستاده مکرون با شاهزادگان دربند سعودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار