ساخت ربات انسان نما با قابلیت‌های ویژه در دانشگاه تبریز

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز از ساخت ربات انسان نما با قابلیت‌های ویژه در این دانشگاه خبر داد.

ساخت ربات انسان نما با قابلیت‌های ویژه در دانشگاه تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سیدهادی اقدسی عضو هیات علمی دانشگاه تبریز با اشاره به ساخت ربات انسان نما در دانشگاه تبریز گفت: از جمله قابلیت‌های ربات این است که به راحتی قابل دسترس برای تمام محققان خواهد بود.

وی افزود: این ربات ۲۰ درجه آزادی داشته و راه رفتن پویا دارد و به راحتی می‌تواند محیط را یاد گیرد.

رئیس گروه ساخت ربات انسان نما با اشاره به اینکه الگوریتم‌های یادگیری این ربات به راحتی قابل پیکره بندی است، افزود: دوربین ربات مجهز به زاویه دید ۹۰ درجه است که یک زاویه دید گسترده است.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اساسی تحقیقات و فناوری‌ها باید به سمت و سوی بازار و صنعت رود و گره‌گشایی از خلاها و مشکلات جامعه باشد.

وی افزود: در آبان سال‌جاری یک هزار و 307 نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حدود 5/5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

صمدی‌راد ادامه داد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال 95 در استان 675 نفر بود که از این تعداد 133 نفر زن و 542 نفر مرد گزارش شده اند مصدومین این حوادث نیز درسال گذشته بالغ بر 15 هزار و 415 نفر گزارش شده است.

 

انتهای پیام/ش

مراجعه یک هزار و 307 نفر مصدوم حوادث رانندگی به ادارات پزشکی قانونی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار