تلاش سخت امداد گران برای یا فتن آخرین کوهنورد مفقود شده خراسانی در لرستان

سخنگوی ستاد پیگیری حادثه اشترانکوه هیات کوهنوردی خراسان رضوی گفت: عملیات جست‌وجو برای یافتن به دلیل پیش‌بینی بارش‌های مجدد برف و باران در منطقه دشوار شده است.

تلاش سخت امداد گران برای یا فتن آخرین کوهنورد مفقود شده خراسانی در لرستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛مجید مذهبی سخنگوی ستاد پیگیری حادثه اشترانکوه هیات کوهنوردی خراسان رضوی افزود: تلاش‌های گروه ۵۰ نفره کوهنوردی و امدادی از استان‌های خراسان رضوی و لرستان برای پیدا کردن آخرین کوهنورد مفقودشده در حادثه اشترانکوه، دیروز بی‌نتیجه ماند.

وی خاطرنشان کرد: در طول روز گذشته عملیات جست‌وجوی امدادگران از طریق سه سورتی پرواز بالگرد و استفاده از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های فلزیاب انجام شد که با تاریک شدن هوا کار متوقف شد.

وی بیان کرد: به احتمال قوی سیدعلی حسینی در چاله انتهایی محل ریزش بهمن گرفتار شده و این چاله با گستره ۳۰ تا ۴۰ متری و عمق ۲۰ متری ایجاد شده است، به این دلیل عملیات جستجو با کندی پیش می‌رود.

مذهبی گفت: کار جست‌وجو برای یافتن این کوهنورد خراسانی در ارتفاعات اشترانکوه امروز ادامه می‌یابد و اگر عملیات موفقیت‌آمیز نباشد، با توجه به پیش‌بینی بارش‌های جوی در این منطقه، عملیات تا مساعد شدن شرایط جوی، متوقف خواهد شد.

یک گروه ۱۴ نفره کوهنوردی از مشهد که به همراه یک کوهنورد راهنما از شهرستان الیگودرز، به ارتفاعات اشترانکوه لرستان صعود کرده بودند، پنجشنبه ۱۶ آذرماه هنگام بازگشت از کوه به علت ریزش بهمن و برف و کولاک شدید، دچار حادثه شدند.

در این حادثه هشت نفر شامل هفت تن از کوهنوردان خراسانی و یک کوهنورد لرستانی به عنوان راهنما جان خود را از دست دادند که اجساد آن‌ها پیدا شده و یک نفر از کوهنوردان خراسانی که وظیفه امدادگری اعضای این تیم را بر عهده داشت، هنوز مفقود است که جستجو برای پیدا کردن وی ادامه دارد.

 

انتهای پیام/پ

ادامه جستجو ها برای یافتن کوهنورد مفقودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.