توسعه کیفی در آموزش عالی صورت نگرفته است

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه پس از ۴۰ سال از انقلاب توسعه کیفی آموزش در کشور ما رخ نداده است، گفت: هنوز دانشمندی چون رازی در کشور نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  ابراهیم اعلمی آل آقا  رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه   امروز سه شنبه در همایش بین المللی بزرگداشت محمدبن زکریای رازی که در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، ابراز داشت: با پیشنهادی که سازمان یونسکو به کمیته فرهنگ و تمدن اسلام داشتند، دانشگاه رازی این افتخار را پیدا کرد که این همایش را برگزار کند.

وی افزود: دانشگاه رازی در زمینه ای سرآمد بوده که اسم رازی به آن پیوند خورده است و از همان ابتدای شکل گیری تا به امروز از حضور اساتید برجسته علوم شیمی برخوردار بوده است.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ابراز داشت: هرچند دانشگاه رازی در همه زمینه ها پیشرفت داشته، اما امیدواریم آن ذکاوتی را که رازی در فلسفه و علوم داشته است در دانشجویان ما با وجود استعدادی که دارند بروز داشته باشد.

وی اشاره ای به زلزله ۲۱ آبان کرمانشاه داشت و یادآور شد: همین امر سبب شد که بسیاری از مسئولین از جمله استاندار به دلیل درگیر بودن به این مسئله نتوانند در این همایش شرکت کنند.

این مسئول تصریح کرد: ما در کشوری هستیم که در آن باید مقام علم و عالم در صدر قرار بگیرد اما متاسفانه امروز شاهد آن نگاهی که به علم و عالم باید باشد نیستیم.

اعلمی آل آقا گفت: در کشور توسعه کمی آموزش عالی اتفاق افتاده اما توسعه کیفی پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: هنوز در دانشگاه یک جریان دگر اندیشی و ذهن فعال که محمدبن زکریای رازی آن را داشت رخ نداده و دانشمندی با خصوصیات رازی نداشته ایم.

انتهای پیام/ز


دانشگاه رازی در زمینه ای سرآمد بوده که اسم رازی به آن پیوند خورده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار