شریف‌پور در نطق میان‌دستور:

ترامپ با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس جهان اسلام را متحدتر کرد

نماینده ماکو گفت:محور مقاومت طی 4 دهه رشته‌های استکبار را پنبه کرده‌اند و ترامپ با این عمل ناشایست خود جهان اسلام را متحد کرد.

ترامپ با انتقال سفارت ایالات متحده به بیت‌المقدس جهان اسلام را متحدتر کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو، چالدران و پلدشت در نطق میان‌دستور اظهار کرد: توجه به توصیه مقام معظم رهبری درباره پیروزی محور مقاومت در عراق و سوریه که فرمودند؛ این آخرین فتنه استکبار نیست و آنها فتنه دیگری را تدارک دیده‌اند، لازم است.

وی افزود: جواب ما به ترامپ نابخرد این است که او به بیماری روسای جمهور قبل مبتلا شده است که زبانش از مغزش پیشی گرفته، خودبزرگ‌بین بوده و از تاریخ درس نگرفته است.

شریف‌پور تصریح کرد: ملت بزرگ ایران و امروز محور مقاومت طی 4 دهه چنان رشته‌های استکبار را پنبه کرده‌اند که حاکمان زورگو و ظالم حیرت‌زده شده‌اند، ترامپ با این عمل ناشایست خود جهان اسلام را متحد کرد.

نماینده مردم ماکو با اشاره به معضل‌های حوزه انتخابیه خود بیان کرد: آقای کرباسیان، پیرو مذاکره حضوری و مکاتبه کتبی دستور صادر کنید که نسبت به احقاق حق بازاریان منطقه آزاد ماکو اقدامی عاجل به عمل آید، چرا که بیش از 700 نفر از بازاریان و حداقل 2000 نفر از مغازه‌داران با رکود مواجه بوده و در حال ورشکستگی هستند.

وی ادامه داد: استفاده از کد ملی مراجعان به بازارچه و حذف معافیت با این عنوان و ثبت آن در سامانه گمرکی براساس مفاد ماده 138 قانون گمرک مغایرت داشته و این مسئله جفا در حق موکلان و فعالان بازارچه است.

شریف‌پور تأکید کرد: رعایت عدل و انصاف در تعیین معافیت ضرورت امر را طلب می‌کند. آقای کرباسیان بنابر دستور کتبی شما،  تاکنون اقدامی در گمرک پلدشت انجام نشده است.

نماینده مردم ماکو اذعان کرد: از وزیر دفاع خواهان مستقل شدن حق مرزی چالدران با 144 هزار کیلومتر مرز مشترک با ترکیه هستیم و باید گفت مهمترین تهدید مرزی در این منطقه مدیریت دوگانه از سوی دو هنگ مرکزی است.

وی عنوان کرد: انتقال انبار وارداتی از انبار صادراتی به بازارچه منطقه آزاد از مطالبه‌های به حق در جهت کاهش هزینه و پایین آوردن قیمت تمام شده اجناس است.

شریف‌پور اظهار کرد: از وزیر راه و شهرسازی پیرو نشست‌های مکرر می‌خواهیم برای یکبار هم که شده به منظور تعیین تکلیف ساکنین زیرکوهی شهر ماکو و تعریض خیابان امام و تسریع در پرداخت وام فرهنگیان ماکو از محل اعتبارهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اقدامی عاجل به عمل آورد.

نماینده مردم ماکو ادامه داد: از وزیر کشور و رئیس بنیاد مستضعفان استدعا دارم به منظور تسریع در مبادله تفاهم‌نامه اقدامی سریع به عمل آورند و در ارتباط با جذب نیروهای حق‌التدریسی به کمیسیون آموزش و هیئت رئیسه پیشنهاد می‌کنم به جای برگزاری آزمون الزام دوره‌های آموزشی بدو خدمت و حین آن جایگزین کنند.

وی تصریح کرد: از ریاست سازمان امور مالیاتی می‌خواهم با عنایت به نبود استطاعت مالی از تعیین سقف مالیات برای شهرستان‌ها به خصوص چالدران که مرزی و محروم است، خودداری و نسبت به حذف جرایم اقدام کند.

شریف‌پور بیان کرد: مردم مناطق مرزی حداقل 7 ماه از سال را در دمای زیر صفر درجه بسر می‌برند، لذا تجدیدنظر در تعرفه گاز مصرفی شهرستان‌های چالدران و ماکو بر روستاهای تابع آن امری ضروری است.

نماینده مردم ماکو در پایان خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف درآمد حاصل از فروش سوخت مرزنشینان شامل میزان سهمیه و پرداخت حق چغندرکاران این منطقه از مسائلی است که باید در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار