در میزگرد باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ترامپ در دامان سران صهیونیستی پرورش یافته است/بزرگترین خیانت را رژیم آل‌سعود نسبت به قدس شریف کرد

کارشناسان منطقه در میزگردی تحلیلی، به بررسی جریانات اخیر فلسطین و تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان منطقه در میزگردی به بررسی جریانات اخیر فلسطین و تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پرداختند و از طرح‌های پشت پرده برای شکل گیری اسرائیل دوم در منطقه سخن گفتند.

در این میزگرد حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه و احمد دستمالچی سفیر سابق ایران در لبنان به سخنرانی پرداختند.

 تصمیم ترامپ در قبال بیت‌المقدس با حقوق بین‌الملل مغایرت دارد

در ابتدای این میزگرد دستمالچی سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف و اهمیت این موضوع اظهار کرد: مسئله قدس یکی از مسائل تاریخی و ریشه‌دار است که در ادیان مختلف مطرح شده و به دلیل اینکه به عنوان اولین قبله مسلمانان محسوب می شود، همواره مورد توجه بوده است.

وی ادامه داد: نباید فکر کرد، قدس  یک مسئله ساده عربی و فلسطینی‌ است. همه ادیان الهی در مورد قداست قدس اتفاق نظر دارند ضمن اینکه بحران بیت‌المقدس یکی از مسائل مطرح یک قرن اخیر بوده و از نظر تاریخی، حقوقی ، سیاسی و دینی همواره مورد توجه است.

 سفیر سابق ایران در لبنان افزود: تمام مبارزاتی که در سالیان گذشته و از زمان اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها تا به امروز انجام شده، بر آزادسازی بیت‌المقدس توجه داشته است. تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت‌المقدس با حقوق بین‌الملل مغایرت دارد چرا که شهر بیت‌المقدس در متن قطعنامه شورای امنیت به عنوان شهر اشغال شده بوده و ترامپ با این کار باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی شد و با این تصمیم بر خلاف نظر مردم منطقه و دنیا عمل کرد.

ترامپ در دامان رهبران صهیونیستی پرورش یافته است/بزرگترین خیانت را رژیم آل‌سعود نسبت به قدس شریف کرد

ترامپ با یک جسارت حماقت‌وار و یک طرفه در ماجرای قدس دخالت کرد

دستمالچی گفت: اتخاذ چنین تصمیمی یک جسارت سیاسی بزرگ می‌خواهد چرا که این قانون حدود بیست سالی می‌شود که در کنگره آمریکا تصویب شده و هیچ یک از روسای جمهور ایالات متحده تاکنون جرات نکرده بودند دست به چنین اقدامی بزنند اما ترامپ با یک جسارت حماقت‌وار و یک طرفه در این ماجرا دخالت کرد.

 سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به واکنش کشورهای مختلف به تصمیم ترامپ گفت: طبیعی است که تصمیم ترامپ موج گسترده‌ای را برمی‌انگیزد و پیش بینی می‌شود این موج روز به روز گسترده‌تر خواهد شد چرا که مدت ها بود که مسئله فلسطین و بیت‌المقدس به عنوان موضوع فراموش شده‌ای بود.

وی تاکید کرد: امروز ترامپ با این تصمیم کاری کرد که بار دیگر مسئله فلسطین بر اذهان عمومی زنده شود و موج‌های مختلفی در منطقه و عرصه بین‌المللی، گسترش خواهند یافت.

 اعتراضات مسلمانان بار دیگرمنجر به زنده شدن  مسئله فلسطین خواهد شد

دستمالچی با بیان اینکه آمریکا تاکنون مدعی بی‌طرفی در ماجرای فلسطین بود اما تصمیم ناگهانی وی، به بسته شدن پرونده بی‌طرفی آمریکا بسته شد، گفت: ترامپ با این تصمیم به همگان نشان داد که ایالات متحده با رژیم صهیونیستی همسو است و ملت‌های منطقه بار دیگر بیدار خواهند شد و تبعات سنگینی که تروریست‌های تکفیری-صهیونیستی با حمایت آل سعود بر پیکره جامعه اسلامی به خصوص بلاد شام وارد کرده بودند، این بار گریبان‌گیر ترامپ خواهد شد و همدلی، اتحاد، انسجام و حس برادری بار دیگر بیشتر خواهد شد.

 سفیر سابق ایران در لبنان بیان داشت: این تصمیم سبب شد تا شرایطی برای تعویق وحدت اسلامی فراهم شود و به شکلی پخته‌تر نسبت به گذشته و در ابعاد مختلف، سازمان‌دهی پیدا کند و با یک پوست اندازی جدیدی صحنه مقاومت را با خود روبرو خواهد کرد. اکنون تظاهراتی در کشورهای اسلامی و غیراسلامی علیه این ماجرا صورت گرفته است و این هنوز اول ماجراست و به نظر می‌رسد این اعتراضات منجر به زنده شدن بار دیگر مسئله فلسطین خواهد شد.

وی ادامه داد: از آن‌جایی که احتمال گسترش اعتراض‌ها زیاد است لذا آمریکا نمی‌تواند نسبت به این موج جهانی بی‌تفاوت باشد. ایالات متحده باید در قبال موجی که ایجاد می‌شود، تصمیم بگیرد که چگونه با این مسئله برخورد کند. علاوه بر این موضوع، تیلرسون در اولین موضع در واکنش به این اعتراضات اعلام کرده بود که ما این تصمیم را به منظور آماده‌سازی، دو سال به تعویق می‌اندازیم. این یک جواب عقب‌گرد است چرا که آنان متوجه شدند فشار بر افکار عمومی بیش از محاسباتشان بوده و به هر حال آمریکا همواره چهره منفوری بوده و هست اما هیچ‌گاه به این شکل عریان، در فلسطین ظاهر نشده بود.

آمریکا قصد دارد برای همیشه مرکزیت بیت المقدس در فلسطین را از بین ببرند

دستمالچی خاطرنشان کرد: طبیعی است که اکنون بر میزان نفرتی که بین مسلمانان به ترامپ بود، افزوده شد و این نفرت برای آمریکا هزینه بر خواهد شد؛ چرا که آمریکا در برخی کشورهای منطقه با منافعی نامشروع حضور دارد به همین منظور باید در این کشورها باشد تا بتواند از منافع خود دفاع کند لذا این مسئله عرصه را برای حضور آمریکا تنگ‌تر خواهد کرد و بیداری مردم سرلوحه این اقدام خواهد بود.

سفیر سابق ایران در لبنان اظهار کرد: ترامپ با اتخاذ این تصمیم یکی از اقدامات بی‌سابقه خود در عرصه بین‌المللی را به اجرا گذاشت و این امر به معنای قانون شکنی بین‌المللی است کما اینکه در مسئله برجام نیز رئیس جمهور ایالات متحده به نحوی دیگر به نقض قانون بین‌المللی پرداخت.

وی ادامه داد: شورای عالی امنیت در قطع‌نامه‌های 242 و 348، بیت المقدس را شهری اشغال شده معرفی کرده و هر گونه تصمیم گیری در خصوص بیت المقدس را منوط به رجوع به سازمان ملل و شورای عالی امنیت کرده است اما ترامپ با این اقدام به نقض آشکار حقوق بین‌الملل پرداخت. اقدام اخیر وی علاوه بر تبعات سیاسی، تبعات حقوقی گسترده‌تری خواهد داشت لذا بی‌طرفی آمریکا که قریب به چهل سال گذشته همواره مدعی این امر بود، زیر سوال رفت. 

سفیر سابق ایران در لبنان تاکید کرد: به دلیل اینکه تیم مستقر در کاخ سفید به خصوص داماد ترامپ یک یهودی صهیونیستی است و به صورت مستقیم با نتانیاهو و حکام رژیم سعودی به خصوص بن‌سلمان در ارتباط است، در این ماجرا به وجود یک مثلث شوم صهیونیستی، آمریکا، عربی را شاهد بودیم چرا که آنان اکنون توطئه خطرناکی را در نظر دارند و قصد دارند برای همیشه مرکزیت بیت المقدس در فلسطین را از بین ببرند.

دستمالچی اظهار کرد: این مسئله با هوشیاری و بیداری مردم گسترش پیدا نخواهد کرد و در آینده موج این اعتراضات بیش از گذشته، مشخص خواهد شد.

 یک ساختار اشغالگر ظالمانه جنایت‌کار، ماهیت دولت آمریکایی تشکیل می‌دهد

در ادامه این میزگرد حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه اظهار کرد: یک ساختار اشغالگر ظالمانه جنایت‌کار، ماهیت دولت آمریکایی تشکیل می‌دهد و این با ساختار رژیم صهیونیستی فرق چندانی ندارد. اقدام اخیر وی یک تصمیم راهبردی است و این گونه نیست که ترامپ به یک باره چنین تصمیمی را اتخاذ کرده بلکه این عمل با هم فکری رهبران رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.

مشاور وزیر امور خارجه افزود: تافلر یکی از متفکران آمریکایی است که در فصل سوم بخش یکی از کتب خود تحت عنوان «جابجایی در قدرت» در سال 1990 میلادی پیش بینی کرده بود که ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد یعنی حدود 27 سال پیش یک تحلیلگر چنین پیش بینی را انجام داده بود.

ترامپ در دامان رهبران صهیونیستی پرورش یافته و روی کار آمده است

وی تاکید کرد: ترامپ با این تعهدات صهیونیست‌های دنیا روی کار آمده و در دامان رهبران آنان پرورش یافته و آن قدر تشنه قدرت بود، علی رغم اینکه می‌دانست دشمن و رقیب جدی مردم آمریکا، روسیه است اما با هزار ترفند برابر اظهارات فلین و با حمایت روسیه زمام سیاست را در دست گرفت.

شیخ‌الاسلام افزود: ترامپ به دلیل احساس قدرتی که به واسطه تکیه بر صهیونیست‌ها داشت، همزمان نه تنها با رسانه‌های آمریکا درافتاد بلکه مشکلاتی با سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا پیدا کرد علی الاخصوص بعد از اعتراضات مشاور پیشین کاخ سفید و نقش داشتن داماد وی در این ماجرا، این امر باعث استیضاح و استعفای وی خواهد شد، اکنون ترامپ بیش از هر زمان دیگری نیازمند پشتیبانی رژیم صهیونیستی است و می‌داند که تصمیم وی برای آمریکا خیلی گران تمام می‌شود اما به منظور نجات خود همواره بر این مسئله و این تصمیم نابخردانه تأکید دارد.

رژیم صهیونیستی در سال 2006 از نظر تئوری امنیتی سقوط کرد

احمد دستمالچی در پاسخ به این سوال که آیا می توان چراغ سبز برخی سران منطقه را در اقدام ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس دخیل دانست یا خیر؟ اظهار کرد: ریشه این مسئله را می‌توانیم در سال 2006 و جنگ حزب الله با رژیِم صهیونیستی پیدا کنیم .این جنگ یک حماسه بسیار بزرگ بود که استراتژی‌ها را با تغییرات بزرگی روبرو کرد. تا جایی که حتی از سوی برخی افراد ادعا شد بعدها دنیا خواهد فهمید که حزب الله چه کار عظیمی را انجام داده است.

وی ادامه داد: در همان موقع صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها متوجه شدند که چه کار عظیمی انجام شده و در اندیشکده‌هایشان برای مقابله با این پدیده بسیار مهم هم اندیشی کردند، به همین دلیل در سال 2006 رژیم صهیونیستی از نظر تئوری امنیتی سقوط کرد.

امروزه خط مقاومت از بندر ثور تا باب المندب ادامه پیدا کرده است

سفیر سابق ایران در لبنان همچنین افزود: موشکهای کاتیوشا که سلاح‌های ابتدایی هستند، در حالی دقیقا به اهداف اثبات می‌کردند که سید حسن نصرالله تعیین کرده بود، در شرایطی که گنبد آهنین بر فراز آسمان رژیم صهیونیستی امنیت را تامین می کرد و پیچیده ترین سامانه های موشکی وجود داشت تا از ورود هر جنبنده‌ای جلوگیری کند ولی این موشکها و پهباد ها به آنها نفوذ می کردند و حریم امنیتی را می شکستند.

وی بیان کرد: در چنین وضعیتی نقشه‌های شومی در مثلث سعودی ،آمریکایی و صهیونیستی طرح ریزی شد به این معنا که چه باید کرد تا زهر شکست از بین برود و اذهان عمومی منحرف بشود. طراحی سقوط بشار اسد، محاصره مقاومت، جنگ نیابتی و تخریب بنیادهای زیربنایی کشورهای اسلامی از جمله این اهداف بود تا رژیم صهیونیستی در امان بماند و مقاومت از بین برود.

ترامپ در دامان رهبران صهیونیستی پرورش یافته است/بزرگترین خیانت را رژیم آل‌سعود نسبت به قدس شریف کرد

بزرگترین خیانت را رژیم آل سعود نسبت به قدس کرده و در آینده پاسخ آن را خواهد دید

دستمالچی تاکید کرد: در شرایط کنونی عکس این قضیه رخ داده است و اگر روزی حزب الله در جنوب لبنان در اقلیت بود، امروزه خط مقاومت از بندر ثور تا باب المندب ادامه پیدا کرده است. سوریه، عراق و یمن را امروزه مقاومت درنوردیده است، بنابراین هم پیمانان عربی وجودشان ضروری بوده تا موجودیت اسرائیل حفظ شود. در نتیجه یک هماهنگی کامل بین سعودی،اردن، مصر و محمود عباس برای اعلام این قضیه بوده تا مشروعیت عربی نسبت به این تصمیم ترامپ شکل بگیرد. پس قطعا چراغ سبز این ها در تصمیم ترامپ نقش داشته و بزرگترین خیانت را رژیم آل سعود نسبت به قدس کرده است، و در آینده پاسخ آن را خواهد دید.

شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا این اقدام ترامپ در راستای مبارزه با محور مقاومت است و می تواند به عنوان تلافی شکست نقشه‌های صهیونیستی _آمریکایی در منطقه تلقی شود؟ اظهار کرد: در منطقه دو جبهه کلی وجود دارد که بعد از انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت. یکی جبهه استکبار ، زورگو و سلطه گر است که متشکل از آمریکا رژیِم صهیونیستی و شاهنشاهی‌های دیکتاتور منطقه است و دیگری جبهه مظلومان است که با پیروزی انقلاب اسلامی رهبری قوی پیدا کرد و شکلی منسجم به خود گرفت تا جایی که طرف مقابل یعنی جبهه استکبار کارهای اساسی مانند: راه اندازی جنگ تحمیلی، حمله به عراق و ایجاد داعش را با هدف در هم شکست مقاومت انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد داعش یکی از کارهای بزرگ استکبار بوده تا درگیری را به جبهه مردمی و اسلامی انتقال دهد، تصریح کرد: یکی از موفقیت های بزرگ جبهه مقاومت در مقابل استکبار پیروزی 2006 حزب الله لبنان است زیرا برای اولین موشکهای ساخت ایران از داخل غزه که محدودیت ورود کالا در آنجا وجود دارد  به کاخ نتانیاهو شلیک شد و برای اولین بار اسرائیلی ها درخواست آتش بس کردند و فلسطینی ها تعیین کننده شرایط شدند.

شیخ الاسلام همچنین افزود: داعش به پشتوانه ملت ایران، رهبری سرمایه‌های جنگ تحمیلی و با همکاری ملت افغانستان، سوریه، لبنان و پاکستان شکست خورد تا آنها در عرصه میدانی سرخورده شوند. در نتیجه هر چقدر که این شکست برای ما شیرین و موجب انسجام است ، برای آنها تلخی و اختلافات را در پی داشته است.

مشاور وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما توانستیم ملتهای مختلف را در جبهه ای سخت فرماندهی کنیم، در حالیکه طرف مقابل تاکتیک‌های خطرناکی را در پیش گرفته بود و آمریکا در مواقعی که آنها کم می آوردند به کمکشان می رسید.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اسرائیل و استکبار در ضعیف ترین نقطه خود قرار دارند، افزود: قدرت آنها بیش از این نخواهد شد، چراکه بعد از شکست داعش آنها در سرازیری هستند و ما در حال صعود هستیم بنابراین محاسبه کرده اند اگر این کار را الان عملیاتی نکنند دیگر هیچ گاه نمی توانند انجام دهند در حالیکه به اعتقاد من الان هم دیر شده است.

در برهه کنونی توانمندی خاصی در دیپلماسی پیدا کرده‌ایم

شیخ الاسلام یادآور شد: در برهه کنونی توانمندی خاصی در دیپلماسی پیدا کرده‌ایم و بعد از برجام در حالیکه غرب به دنبال برهم زدن آن است ما به قدری پشتوانه قوی پیدا کرده ایم که تعیین کننده هستیم و علتش در توانایی اداره خوب اوضاع است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا همچنین افزود: دوران زورگویی گذشته زیرا آمریکا به دنبال تغییر رژیم در سوریه بود و ما نپذیرفتیم، در حالیکه شش سال هر نوع جنایتی را در سوریه مرتکب شدند تا به هدف خود برسند،کاری از پیش نبردند و ما به دنبال این هستیم که پیروزی‌های میدانی را در عرصه سیاسی و دیپلماسی به نتیجه برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم این جایگاه را به مردم سوریه بدهیم که خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند و این توانمندی را در نشست سوچی نشان دادیم.

همان طور که از حرم‌های مقدس دفاع کردیم، از قدس شریف هم دفاع می‌کنیم

مشاور وزیر امور خارجه در ادامه گفت: انتقال سفارت خلاف قوانین بین المللی و توافق اسلو است، در حالیکه باید در مذاکرات صلح آینده قدس مشخص می شد اما آمریکایی ها بدعهدی کردند و به دنبال تحمیل اراده خود هستند که قبل از مذاکرات نهایی پایتخت عوض شود.اما اسلو دیگر مرده و راهی برای صهیونیست ها وجود ندارد به جز اینکه حکومت فلسطینی را در کل فلسطین به رسمیت بشناسد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی متحدان اصلی آمریکا هم این عمل قبیح را محکوم کردند، تصریح کرد: ما تاکید داریم پایتخت نه تنها از تل آویو به قدس نباید انتقال پیدا کند،بلکه تل آویوی وجود نخواهد داشت که تصمیماتی از سوی آن اتخاذ شود. زیرا حکومت های مسلمان همه در صحنه هستند و ما باید این حضور را به یک روند تبدیل کنیم تا نابودی رژیم صهیونیستی محقق شود و اینکار در عرصه دیپلماسی عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: همان طور که از حرم های مقدس دفاع کردیم، می توانیم دنیای اسلام را بسیج کنیم تا از قدس شریف دفاع کنیم، زیرا این مکان قبله اول ما مسلمانان است و ویژگی های منحصر به فردی دارد. اگر ما لشکری از مسلمانان را بسیج کنیم دیگر برای آزادی قدس نیازی به درگیری هم نخواهد بود.

مجرم اصلی تمام شرارت‌های منطقه رژیم صهیونیستی و سعودی است

دستمالچی سفیر سابق ایران در اردن و لبنان در رابطه با همین سوال، اظهار کرد: بی شک تصمیم اخیر ترامپ و رژیم صهیونیستی از سر استیصال است به دلیل اینکه در محاسبات خود به آخر خط رسیده اند و از آخرین برگه های استراتژیک خود استفاده می کنند که قطعنا شکست خواهند خورد.
وی بیان کرد: این مسئله در طول تاریخ ریشه دارد و موضوع بیت المقدس مورد عنایت الهی است و در آیات قران به آن اشاره شده است در نتیجه بحران منطقه مسئله بود و نبود است و الان جبهه غرب احساس نابودی می کند در حالیکه رژیم صهیونیستی سی سال پیش قدرت خود را نمایش می داد و کشتار صبرا و شتیلا را به راه می انداخت از سال 2006به بعد نتوانسته خودی نشان بدهد و روز به روز مضمحل می شود.

وی افزود: با این حرکت می خواهد نشان دهد هنوز هستم؛ اما در میان افکار مردم دفن خواهند شد زیرا مردم منطقه نسبت به گذشته بیدارتر شده اند.
دستمالچی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در حال غرق شدن است، تصریح کرد: مجرم اصلی تمام شرارت‌های منطقه رژیم صهیونیستی و سعودی است به دلیل اینکه می خواستند با اشتباه محاسباتی خود مقاومت را از بین ببرند و چون در فاز نظامی راه جایی نبردند به توطئه و دسیسه در لبنان و یمن روی آوردند.

عصر آینده دوران مردم است و آنها در منطقه تصمیم خواهند گرفت

وی ادامه داد: عصر آینده دوران مردم است و آنها در منطقه تصمیم خواهند گرفت، چرا که جبهه کفر عقب می‌رود و هر روز بر شکست‌ها و ناکامی‌های آن افزوده می شود و این امر در انتقاد ترامپ از هزینه های دفاعی در خارج از مرزهای ایالات متحده نمایانگر است. به همین دلیل عصر تعیین تکلیف و ایجاد سلطه گذشته و عصر بیداری است و پیروزی مقاومت در آینده تبعات گسترده ای را درپی خواهد داشت.

دستمالچی در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاق می تواند تاییدی بر سیاست های ایران مبنی بر مخالف با مذاکره و سازش باشد و آیا زمینه اتحاد گروههای فلسطینی را فراهم خواهد کرد؟ اظهار کرد: این تصمیم نابخردانه نشان داد منطق ایران یک منطق سلیم و درست است چراکه از اول تاکید کرده بود رژیم صهیونیستی چیزی به جز زور نخواهد شنید و تنها راه حل مشکل فلسطین مقاومت است چراکه اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی نباید رخ بدهد و اعتماد به آنها کار اشتباهی است، بنابراین نباید با تکیه بر وعده های دشمن به صحنه رفت در نتیجه امروزه عملا نشان داده می شود چقدر منطق جمهوری اسلامی ایران حکمت داشته و پشتوانه قوی علمی، الهی و فکری در پشت آن نهان بوده است.

وی ادامه داد:کسانیکه با دشمن مذاکره کرده اند به سرنوشت خوبی دچار نشده اند همان طور که زمانی یاسر عرفات این کار را کرد و در نهایت به پایان خوشی نرسید و امروزه محمود عباس کسی است که قدس را نیز از آن گرفتند اینها همه افرادی هستند که فریب و نیرنگ دشمن را خوردند و حتی زمانی بعضی از دوستان ما نیز به این سرنوشت مشابه دچار شدند ولی خیلی زود متوجه شدند و به راه اصلی خود بازگشتند بنابراین تمام اینها نشان می دهد نباید با دشمن از در مدارا و اعتماد درآمد زیرا نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس با استفاده از سلاح های متعارف  ایجاد می شود

شیخ الاسلام در ادامه این نشست با بیان اینکه حضرت امام در تمامی سخنرانی‌های سیاسی‌شان مسئله استکبارو آمریکا، شاه و استبداد، صهیونیست و اسرائیل را با هم مطرح می‌کردند، اظهار کرد: در هیچ یک از سخنان سیاسی ایشان این سه موضوع جدا از هم نبوده است، به گونه‌ای که وقتی ساواکی‌ها نزد امام به قم می‌روند و به ایشان می‌گویند که به غیر از این سه موضوع درباره هر موضوع دیگری می‌توانند صحبت کنند، امام می‌فرمایند " من به غیر از این موضوعات سخن دیگری ندارم".

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه مسئله فلسطین همواره یک آرمان بوده و تبلیغ استکبار مبنی بر اینکه ایران به دنبال نابودی اسراییل با بمب اتمی است، دروغ و فریب می‌باشد، بیان کرد: جمهوری اسلامی با افزایش  توان دفاعی به دنبال تامین امنیت خود است.

شیخ الاسلام تاکبد کرد: قدرت و توان دفاعی جمهوری اسلامی در برابر رژیم اشغالگر قدس با استفاده از سلاح های متعارف و استقرار مناسب آن‌ها ایجاد می شود.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه روش ما برای نابودی اسرائیل بیداری، آگاهی و آمدن ملت‌ها به صحنه است، اظهار کرد: چنین روشی برای نابودی شاه مورد استفاده قرار گرفت، چرا که استفاده از تانک‌ها تنها می‌تواند تعداد کمی انسان را بکشد ولی وجود مردم در صحنه تانک‌ها را نابود می‌کند.

ترامپ در دامان رهبران صهیونیستی پرورش یافته است/بزرگترین خیانت را رژیم آل‌سعود نسبت به قدس شریف کرد

آزادی فلسطین با انتفاضه، مقاومت و حضور ملت‌ها در صحنه صورت می‌گیرد

وی تأکید کرد: آزادی فلسطین با انتفاضه، مقاومت و حضور ملت‌ها در صحنه صورت می‌گیرد. دشمن با مشاهده قدرت تسلیم می شود. این قدرت، به وسیله اشتباه و کم عقلی ترامپ ایجاد شد چرا که با این حماقت ما توانایی بسیج ملت‌های مسلمان در پشت شعار آزادی فلسطین را داریم.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: این نمونه‌ دیگر از توانایی‌های ما در صحنه‌های سیاسی، مردمی و حتی نظامی است که می‌توانیم ملت‌های اسلامی را مانند نبرد سوریه برای نابودی رژیم صهیونیستی دوره هم جمع کنیم.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا آمریکا با ارائه طرح خود مبنی بر انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس اشغالی دچار انزوا شده است، گفت:‌ در حال حاضر در شورای امنیت تمامی 14 عضو به جز آمریکا با این طرح مخالف هستند اما بخاطر توانایی وتوی نا به حق آمریکا مقامات کشورهای اورپایی مجبور شدند به صورت مستقل مخالفت خود را ابراز کنند.

وی تصریح کرد: دیدیم که همه جهانیان از پاپ تا روزنامه‌نگاران عادی درباره این طرح آمریکا موضع گرفتند و ترامپ بلاشک در این خصوص محکوم است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به برگزاری اجلاس کنفرانس اسلامی در استانبول گفت: باید ببنیم اتحادیه عرب و کنفرانس اسلامی در این خصوص چه تصمیمی را می‌گیرند البته برخی کشورهای نفوذی خبیث در این دو سازمان حضور دارند و وظیفه ما این است که در سازمان کنفرانس اسلامی نگذاریم توطئه‌های آنها به نتیجه برسند.

 ملت ایران حاضرند برای فلسطین مانند دفاع از حرم اهل بین سرمایه‌گذاری کنند

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا درباره اینکه آیا در اجلاس کنفرانس اسلامی نتیجه مشخص درباره قدس گرفته خواهد شد، گفت: این کنفرانس بلاشک می‌تواند دوباره موضوع فلسطین به مسئله اول جهان اسلام بدل کند؛ باتوجه به اینکه از کشور ما نیز شخصیت‌هایی در این اجلاس حضور دارند باید متوجه باشند که قوی ظاهر شوند. هیئت ایرانی باید متوجه باشند که ملت ایران حاضرند برای فلسطین مانند دفاع از حرم اهل بین سرمایه‌گذاری کنند پس به همان اندازه سرمایه‌گذاری از تیم ایرانی در کنفرانس حمایت می‌شود و باید آن را مورد توجه تمام جهان اسلام قرار دهند.
وی افزود: این کار بسیار مهمی است که ما بتوانیم تمام توان اسلام را بر موضوع فلسطین معطوف کنیم البته کشور ما نیز باید آمادگی لازم را داشته باشند که من می‌دانم فرمانده سپاه قدس این آمادگی را دارد.

شیخ‌الاسلام گفت: انشالله در صحنه‌‌های سیاسی، مردمی، حقوقی، رسانه‌ای و سایر صحنه‌ها توانایی به کارگیری اسلام و کشورهای اسلامی را خواهیم داشت.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا درباره اینکه با اجرایی شدن تصمیم ترامپ انتفاضه دیگری شکل خواهد گرفت؛ این انتفاضه چه پیامدی برای اسرائیل دارد، گفت: ترامپ دستور طرح را داده اما اجرایی نشده و من هم بعید می‌دانم که این اتفاق بیفتد با این قدرتی که امروز از کشورهای اسلامی شاهد هستیم انشالله این طرح اجرایی نمی‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که امروزه توانایی زیادی در جهان اسلام نهفته است، ادامه داد: اگر این توانایی وارد صحنه شود اتفاقی خواهد افتاد که کشورهایی چون عربستان مجبورند مبادلات خود با آمریکا را لغو کنند؛ نمی‌توان سلاح‌های آمریکایی خرید و از آن برای کتک زدن مسلمانان استفاده کرد.

ترامپ باید متوجه شود قرن حاضر؛ قرن زورگویی نیست

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: البته حکام آل‌سعود حاضرند به هر جنایتی دست بزنند تا در مسند قدرت خود باقی بماند اما باید پرسید که آیا ملت عربستان این اجازه را می‌دهند؛ در پاسخ به این سوال خطاب به آمریکایی‌ها باید گفت که مطمئن باشید این لقمه در گلوی شما گیر خواهد کرد.

وی افزود: برخی از علمای آل‌سعود درباره این اقدام ترامپ هیچ صحبتی نکردند که نشان از ضعف آنها دارد و اینکه چقدر به دولت عربستان وابسته است، البته همه علمای آل‌سعود این گونه نیستند و این تعداد اندک نمی‌توانند در مقابل آنها بایستند.

مشاور وزیر امور خارجه گفت: وظیفه ما این است که با ملت عربستان کار کنیم و مسیر را به آنها نشان دهیم؛ ما باید ملت‌های اسلامی از یمن تا مالزی و حتی مردم جهان را برای حمایت از فلسطین هوشیار کنیم، البته بسیاری از آزادی‌خواهان جهان حتی خود یهودی‌ها وارد عمل شدند.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه دیگر دوران زورگویی آمریکا گذشته است، خاطر نشان کرد:‌ آمریکای قرن 21 متقاوت با قرن‌های گذشته است، ترامپ باید متوجه شود قرن حاضر؛ قرن زورگویی نیست.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با وقوع انتفاضه جدید جریان مهاجرت معکوس اسرائیلی‌ها سرعتی بیش از پیش خواهد گرفت، گفت: هدف اصلی اسرائیل اشغال و شهرک‌سازی است؛ شهرک‌های آنها بر روی کوه‌ها ساخته می‌شود تا امنیت‌شان حفظ شود. شهرک‌سازی صهیونیست‌ها غیر قانونی است. در حال حاضر این موضوع از سوی جهان غرب زیر سوال رفته و به بزرگترین مبارزه علیه اسرائیل تبدیل شده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۲۲ آذر ۱۳۹۶
فقط باید مسلمانان کل دنیا با بینش و بصیرت بر علیه دشمنان اسلام متحد شوند.
Iran (Islamic Republic of)
آسمان
۲۰:۲۲ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
مگر نه اينكه عبدالعيزيز عربستان را با جنايت وغارت وبا جنگ مذهبي كه همان وهابيت است تصاحب كرده رژيم صهيونيست هم مثل آل سعود است شما فكر ميكنيدچند سال پي دپي مسلمانان در مكه به شهادت رساندنداتفاقي بود مسئله قدس يك فرصت است آنرا از دست ندهيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
آمريکا 20 سال است که هیچ کاری نتوانسته کنه الان هم نمی توانه کنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۳۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
معلومه دیگه پس چی
Iran (Islamic Republic of)
علي مددي
۱۷:۳۸ ۲۱ آذر ۱۳۹۶
در مقابل تصميم ترامپ،،شايسته است كه پرچم كشورهاي حامي قدس شريف، در محوطه قدس شريف، براي هميشه برافراشته باشد،،بمناست روز خشم،،تا امريكا و اسراىيل. حساب كار را داشته باشند،
آخرین اخبار