از دانشجویان شاهد و ایثارگر بوشهر تجلیل شد

از دانشجویان ممتاز شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور دانشجویان، اساتید و مسئولان، تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح سه‌شنبه در این آئین اظهار داشت: شما یادگار عزیزان دوران جهاد و ایثارگری دفاع مقدس باید از مهد کودک تا دانشگاه مورد حمایت قرار گیرید و این حمایت باید همه‌جانبه و در تمامی حوزه‌های رفاه، علم، تحصیل، فعالیت‌های اجتماعی، ورزش و از همه مهم‌تر اشتغال باشد.

حسین دارابی اضافه کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران باید به‌عنوان الگوی فرهنگی و علمی در جامعه بدرخشند و همانند پدران خود بزرگترین خدمت به جامعه ارایه کنند.

وی بیان کرد: باید در زمینه‌های علم و تحصیل، پژوهش و بالندگی‌های علمی سرمایه‌گذاری‌های مناسبی برای تمامی دانشجویان به‌ویژه شاهد و ایثارگر صورت گیرد.

دارابی ادامه داد: وظیفه داریم با نگاه عمیق به رشادت طلبی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از خاک میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی این فرهنگ را برای نسل آینده تبیین کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید بستر مناسب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی را فراهم کنند و شما دانشجویان شاهد و ایثارگر در کنار آموختن علم، باید فرهنگ غنی ایثارگری و شهادت را در دانشگاه ترویج دهید.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف مهم دانشگاه‌ها است، پس باید از همه ظرفیت‌ها برای معرفی آرمان‌های شهدا و سوق دادن فضای تفکر دانشگاهی به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

دارابی گفت: دانشگاه سنگری است که وظیفه دارد یاد و خاطره شهدا را به‌منظور انتقال فرهنگ شهادت‌طلبی به نسل‌های آینده و برای بسترسازی مسیر هدایت آن‌ها تا رسیدن به رستگاری همیشه گرامی بدارد.

وی اظهار داشت: برای آماده نگه‌داشتن جوانان در دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی حفظ، ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت امری ضروری است که باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تلاش ما این است که نیاز‌های دانشجویان شاهد و ایثارگر را به بهترین شکل برطرف کرده و مطلوب‌ترین خدمات را به آنان ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر می‌بایست به‌عنوان شاخص و پیشرو در همه زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی در دانشگاه باشند.

دارابی خاطرنشان کرد: در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات فرهنگی و آموزشی به دانشجویان عزیز شاهد و ایثارگر، رسیدگی به امور فرهنگی و تحصیلی این دانشجویان همانند گذشته در دستور کار مسئولان و از رسالت‌های جدی دانشگاه است.

وی افزود: حضور شما دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه یادآور رشادت‌ها و ایثارگری‌های مردان و زنان بزرگی است که امنیت، آسایش، سربلندی و عزت مملکت مدیون این عزیزان است.

مسئول ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: در سال جاری ۳۵ نفر دانشجو خانواده شاهد و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پذیرفته شده‌اند که از این تعداد ۲۶ نفر دختر و پنج نفر پسر است که ۱۱ نفر در رشته پزشکی، چهار نفر رشته دندانپزشکی، ۱۷ نفر در رشته‌های کارشناسی و سه نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

عبدالمجید تمجیدی افزود: ۱۶۲ نفر دانشجو شاهد و ایثارگر در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۳ نفر رشته پزشکی تخصصی، ۵۹ نفر رشته پزشکی، ۲۱ نفر رشته دندانپزشکی، هفت نفر در رشته‌های کارشناسی ارشد و ۷۲ نفر رشته‌های کارشناسی هستند.

انتهای پیام/ف

تجلیل از دانشجویان ممتاز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.